Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Polski parowóz serii Ty 37. Skala 1:45. Kartonowe Hobby. Numer specjalny II (7) Rok I, październik 2003.
Słynny polski parowóz, który swoją jakość potwierdził służbą w gospodarce trzech państw (choć wszystkim w jednym miejscu): pracował bowiem w wolnej Polsce, po jej upadku w kolei hitlerowskiej, a wreszcie w PKP PRL-owskiej.
Model polskiej/niemieckiej lokomotywy TY5 w skali 1:160 dołączony do pisma, w którym, oprócz artykułu o parowize TY5, artykuły o lokomotywie Adler, o wiadukcie w Stańczykach, o słynnym wypadku na Dworcu Montparnasse, o pociągu El Transcantabrico oraz o budowie parowozu.
Rekordowy parowóz A4 Mallard (1938 rok - 203 km/h) w skali 1:160 i czwarty numer Kolekcji Lokomotywy Świata, w którym: artykuł o parowozie Saxonia, o moście Royal Albert w Saltash i o linii West Highland.
Model słynnego parowozu Flying Scotsman (w tradycyjnej dla tej serii skali 1:160) oraz 12 zeszyt wydawnictwa Kolekcja Lokomotywy Świata, w którym - oprócz artykułu o lokomotywie, której model dołączono, artykuł o głównym dworcu berlińskim, o Kolei Transsyberyjskiej (delikatny Wydawca nie wspomina nic o tragicznej stronie tej "ciekawej trasy"), a na zakończenie część trzecia artykułu o silniku parowym (z cyklu "Budowa parowozu").
Japoński parowóz osobowy Class C50, produkowany w latach 1929-1933, a używany (również w Chinach) do lat 70-tych XX wieku. Kolekcja Lokomotywy Świata, zeszyt 41.
Model parowozu towarowego Mallet Class 96 w tradycyjnej skali 1:160 oraz zeszyt numer 21 Kolekcji Lokomotywy Świata. W zeszycie, oprócz artykułu o lokomotywie, której model dołączono, artykuły dotyczące: parowozów serii 95, dworca Wrocław Główny, linii kolejowej Qinghai-Tybet oraz malowania parowozów.
Rewelacyjny model, ale wymaga benedyktyńskiej pracy. Prawdziwa szkoła modelarskiej cierpliwości i wytrwałości. "Per aspera ad astra", a właściwie do iskier (z komina).
Polski, przedwojenny (tzn. sprzed II wojny światowej, z czasów wolnej Polski, sprzed 1939 roku - to wyjaśnienie dla socjologów: były inne wojny, nie tylko obecna, ukraińska) parowóz. Doskonała konstrukcja, która służyła również w PRL-u jako lokomotywa towarowa, choć była projektowana (w 1932 roku) do pracy i pierwotnie jeździła (od 1934 roku) na linii Kraków - Zakopane.
Model amerykańskiego parowozu K4 2-3-1, w tradycyjnej dla tego wydawnictwa skali, czyli 1:160 i zeszyt czasopisma "Kolekcja Lokomotywy Świata nr 24". W czasopiśmie oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono, opis dworca Clapham Junction oraz katatsrofy, która miała tam miejsce w 1988 roku, opis 100-letniego cudu techniki: jednoszynowej kolejki w Wuppertal, a także artykuł o Warszawskiej Spółce Akcyjnej Budowy Parowozów.
Model lokomotywy ALN 556 w tradycyjnej skali 1:160 i zeszyt numer 16 z serii Kolekcja Lokomotywy Świata. W zeszycie, oprócz artykułu o lokomotywie, której model dołączono do wydawnictwa, artykuły o parowozach klasy T18, o słynnych wiaduktach, o pociągu Sunset Limited oraz o układzie hamulcowym parowozu (z cyklu: Budowa parowozu).
Model amerykańskiej lokomotywy F40PH (w skali 1:160) oraz pierwszy zeszyt z serii Kolekcja Lokomotywy Świata. W zeszycie artykuły o lokomotywie, której model dołączono do wydawnictwa oraz o pierwszym parowozie Locomotion, o moście kolejowym nad zatoką Firth of Forth, o wypadku pod Eschede (z serii największe katastrofy w historii kolei), a na zakończenie o Rocky Mountaineer.
Niebieski parowóz, czyli lokomotywa Claud Hamilton 2-2-0. Angielski parowóz - wiadomo, skoro były niebieskie parowozy musiała się pojawić również Żółta Łódź Podwodna.
Model lokomotywy 925 Cheltenham w tradycyjnej skali 1:160 oraz zeszyt, w którym, oprócz opisu tejże lokomotywy, artykuły o parowozach serii S 3/6, o moście kolejowym w Tczewie, o pociągach Rovos Rail, a na zakończenie o budce maszynisty (z cyklu "Budowa parowozu).
Model w skali 1:160 ciężkiej lokomotywy amerykańskiej i zeszyt nr 9 z serii Lokomotywy Świata, a w nim - oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono do wydawnictwa - artykuły: o parowozach typu Atlantic, o Eurotunelu, o trasie z Bulawajo do Wodospadu Wiktorii oraz o budowie parowozu (kocioł - część trzecia).
W ósmym zeszycie z serii "Kolekcja Lokomotywy Świata", oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono do wydawnictwa, artykuł o parowozie Shaya, o wiadukcie Kinzua, o Grand Canyon Railway, a na zakończenie artykuł o budowie parowozu - część druga poświęcona kotłowi.
Model holenderskiej lokomotywy Class 1600 (jak zwykle w skali 1:160) i zeszyt nr 13 z Kolekcji Lokomotywy Świata, a w nim, oprócz artykułu o lokomotywie, której model dołączono, artykuły o słynnej lokomotywie City Of Truro, o australijskiej transkontynentalnej linii kolejowej The Ghan oraz o mechanizmie ruchu (z cyklu: "Budowa parowozu").
Model australijskiej, budowanej na amerykańskiej licencji, lokomotywy klasy 2100 (w skali 1:160) i zeszyt nr 14 z serii Kolekcja Lokomotywy Świata. W zeszycie koleje australijskie, parowozy Santa Fe, dworzec witebski, namibijski Desert Express oraz tajemnice konstrukcji parowozu - wyważenie.
Lokomotywa DF4D Chairman Mao. Zbrodnicze systemy mają upodobanie w tytułowaniu różnych rzeczy imionami zbrodniarzy. Hitler, Stalin, więc nic dziwnego, że Chińczycy mieli lokomotywę Mao. Miliony bestialsko mordowane, a po torach, budowanych przez niewolników, mknie lokomotywa stworzona przez więźniów obozów koncentracyjnych. Lokomotywa Mao - żeby każdy pamiętał komu zawdzięcza "komunistyczny raj na Ziemi".
Model rekordowej (240 km/h!) chińskiej lokomotywy elektrycznej Shao Shan 8 i zeszyt nr 29 z serii Kolekcja Lokomotywy Świata. W zeszycie, oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono do wydawnictwa, artykuły o szwajcarskich parowozach klasy A 3/5, o trasie Denali Star na Alasce oraz o J.F.A. Borsigu, założycielu największej, niemieckiej fabryki parowozów.
Model (jak zawsze w skali 1:160) austriackiej lokomotywy Class 1020 (E94) i zeszyt nr 11 Kolekcji Lokomotywy Świata. W zeszycie, oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono do wydawnictwa, artykuł o legendarnym parowozie 999, o moście Sutong, o kolei Indian Pacific oraz materiał z cyklu opisującego budowę parowozu - część druga o silniku parowym.
Kolekcja Lokomotywy Świata, zeszyt nr 47, a w nim artykuły o: lokomotywie T679.2, o parowozie Pm2, o szwajcarskiej kolei zębatej Gornergrat Bahn oraz o lokomotywach Brush Traction.
Francuska lokomotywa z 1976 roku Class BB22200, którą nazwano "złamanym nosem". Lokomotywy tego typu przeszły do historii jako pierwsze lokomotywy obsługujące pociągi kursujące w tunelu pod Kanałem La Manche.
Model lokomotywy Duchess of Hamilton w skali 1:160, a w zeszycie - oprócz artykułu poświęconego temu parowozowi - artykuły o parowozach klasy P8, o Tunelu Simplon, o meksykańskiej Ferrocarril Chihuahua Al Pacifico oraz materiał z serii Budowa parowozu - tender.
Brytyjska lokomotywa Class 373 White Rose (model w skali 1:160), czyli jednostka obsługująca ekspresowe połączenia w tunelu pod kanałem La Manche dołączona do 45 zeszytu "Kolekcja Lokomotywy Świata". W numerze, oprócz opisu lokomotyw Class 373, artykuły o lokomotywie Ty51, o Chemin de Fer de la Baie de Somme oraz o Stadler Rail AG.
Model ciężkiej włoskiej lokomotywy elektrycznej Class E428, w tradycyjnej skali 1:160 (skala N) oraz zeszyt "Kolekcja Lokomotywy Świata" nr 50, w którym - oprócz materiałów na temat lokomotywy, której miniaturę dołączono do wydawnictwa - artykuły o pierwszej PRL-owskiej lokomotywie elektrycznej ET21, o japońskim luksusowym pociągu Cassiopeia oraz o firmie St. Louis Car Company.
W zeszycie, oprócz bardzo poważnych i dużych lokomotyw, Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa:
"Bo pamiętajcie proszę to że prócz pociągów co w dal mkną wiedzie je dróg żelaznych sto przez całą dobę są też kolejki wąskoto są też kolejki wąskoto są też kolejki wąskoto wąskotorowe"
jak śpiewali "Skaldowie" w "Hymnie kolejarzy wąskotorowych".
Model włoskiej lokomotywy ekspresowej E402B (w normalnej dla tego wydawnictwa skali 1:160) z opracowaniem. W zeszycie dodatkowo parowóz Heislera z 1892 roku, kolejny artykuł z serii omawiającej budowę parowozu (silnik parowy) oraz artykuł o "Błękitnym Pociągu".
Model portugalskiej lokomotywy serii 1200 w skali 1:160 oraz zeszyt numer 7 z serii Kolekcja Lokomotywy Świata, w którym - oprócz opisu pierwowzoru modelu - materiały o parowozach typu American, paryskim dworcu Gare du Nord, artykuł z cyklu omawiającego budowę parowozu (kocioł) oraz materiał o kanadyjskim pociągu transkontynentalnym Canadian (miłośnicy kina znają ten pociąg z klasycznego filmu akcji "Narrow Margin" - "Niewygodny świadek").
Kiha 81 - japońskie spalinowe pociągi ekspresowe. Nazwa zdeterminowała ich los - rzeczywiście, kompletna kicha (ale, swoją drogą, skąd japońscy twórcy pociągu mogli wiedzieć, co znaczy to słowo?).
Kolekcja Lokomotywy Świata, zeszyt 45, a w nim artykuły: o pociągu Class 373 White Rose, o lokomotywie Ty 51, o historycznej linii Chemin de Fer de la Baie de Somme oraz o firmie Stadler Rail AG.
W zeszycie artykuły o: szybkiej kolei hiszpańskiej Ave-Class 100, o popularnej w PRL-u lokomotywie spalinowej SM41, o nieistniejącej już Kolei Wilanowskiej (i komu to przeszkadzało?) oraz o amerykańskiej firmie Electro-Motive Diesel (EMD). Niestety, model dołączony do zeszytu gdzieś się nam zapodział, dlatego sprzedajemy sam zeszyt.
Model (skala 1:160) legendarnej amerykańskiej lokomotywy z lat 40-tych i 50-tych XX wieku ALCO PA1 wraz z 18 numerem zeszytu Kolekcji Lokomotywy Świata, w którym opisano m.in. parowozy typu Atlantic, dworzec Nagoja, TranzAlpine Express i budowę parowozu - wyposażenie budki maszynisty.
Model niemieckiej spalinowej lokomotywy manewrowej V 60 z lat 50. XX wieku. Oprócz modelu pismo, w którym - obok dokładnego opisu lokomotywy V 60 - parowozy MAV 424, PeruRail, North British Locomotive Company.
Andes Class 2-8-0, brytyjski parowóz zbudowany na zamówienie peruwiańskich kolei FCC (model w skali 1:160, czyli N) oraz zeszyt nr 26 z serii "Kolekcja Lokomotywy Świata". W numerze artykuły (oprócz artykułu o parowozie Andes Class 2-8-0): o parowozach typu 2-8-0, o parowozach serii FS 746, o Dworcu Manchester Liverpool Road, o Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej i o brytyjskiej fabryce parowozów Beyer Peacock and Company.
Zeszyt 23 serii "Kolekcja Lokomotywy Świata" i model najpopularniejszego elektrowozu używanego przez południowoafrykańskie koleje South African Railways (SAR).
Bardzo ciekawy i dokładny model. Wyjątkowe, zarówno oryginał, jak i miniatura. Oryginał jest wyjątkowy (nie był, tylko jest, gdyż te lokomotywy jeszcze jeżdżą!), bo pomimo małej prędkości maksymalnej (rowerem szybciej:) charakteryzuje się bardzo dużą siła pociągową. A model jest wyjątkowy, bowiem zaprojektowany został także na podstawie dokumentacji zrobionej osobiście (pomiary, zdjęcia, itp.) przez autora wycinanki.
Wydanie wyjątkowe, bo do jednego zeszytu dołączono dwa modele: Le Bourbonnais - jednego z najstarszych parowozów na świecie i 800 Series Shinkansen - jednej z najnowocześniejszych konstrukcji, pociągu-rakiety (podróżuje z prędkością prawie 300 km/h!). Bardzo ciekawe zestawienie.
Model lokomotywy/pierwszego wagonu Trans Europ Express (1:160) oraz zeszyt nr 5 z serii Kolekcja Lokomotywy Świata, a w nim: artykuł o TEE - serii VT 11.5 oraz artykuły o legendarnej lokomotywie Iron Duke, o moście w Saint Louis, o katastrofie w Chatsworth i o linii kolejowej Semmering.
Model ruskiej lokomotywy spalinowej, którą w PRL-u nazwano "Gagarin". Jeździło ich w PKP prawie dwa tysiące. Ciężka, powolna i żarłoczna. Ale dla miłośnika historii PKP będzie to model, któremu warto poświęcić czas. A czasu potrzeba dużo, bo model jest niezwykle szczegółowy, więc i trudny.
Model japońskiego elektrycznego zespołu trakcyjnego Tokaido Series 80 w skali 1:160 oraz zeszyt numer 34 z serii Kolekcja Lokomotywy Świata. W zeszycie, oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono do wydawnictwa, również artykuły na temat lokomotyw OL49, czyli ostatnich parowozów budowanych w na zamówienie PKP, materiał o legendarnych kolejkach z wyspy Man oraz artykuł o produkcji lokomotyw w Chemnitz.
Kolejowy most łukowy do NRD-owskiej kolejki w skali TT. Mosty można montować i demontować. Łuk ma wymiary: R286/22,5st. (jeśli dobrze odczytaliśmy mocno już wyblakłą etykietę).
Dom na makietę kolejową do NRD-owskiej kolejki TT. Wszystko jest zabytkiem: dom zabytkowy i model zabytkowy, z państwa, którego już nie ma. Ale wciąż można z tego zestawu zbudować bardzo ładną kamienicę (można założyć oświetlenie do makiety nocnej, bo model ma również maskowanie ścian wewnętrznych i przepuszczające światło firanki w oknach).
Model Faller B-338, czyli model w skali H0 domu "Trenta-Nova" do makiety kolejki. W pudełku 142 części plastikowe (w pięciu kolorach) do samodzielnego sklejenia, 38 części do przeszklenia okien, czarny papier umożliwiający maskowanie (jeśli zbuduje się wewnętrzne oświetlenie - zestaw Faller 670), zasłony do okien oraz instrukcja.
Model dworca kolejki w skali 1:120, czyli TT - skali obowiązującej modelarzy w państwach socjalistycznych, a produkowanej w NRD. Stąd na budynek dworca producent przewidział tablice w językach "krajów demokracji ludowej": można więc mieć dworzec niemiecki/enerdowski, rosyjski, czeski, węgierski lub polski (na ten ostatni budynek niemieccy producenci przewidzieli nazwę "Śmierdnica" - ale o tym już pisaliśmy gdzie indziej).
Zestaw kupiony w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku w Składnicy Harcerskiej, na co są dowody w postaci oryginalnego paragonu, instrukcji i kart gwarancyjnych. W skład zestawu wchodzi lokomotywa spalinowa i trzy wagony towarowe. Choć w pudełku jest miejsce na jakieś elementy, to pozostanie zagadką co to miało być, co miało być oprócz taboru: taki "zagadkowy" zestaw sprzedawano w Składnicy. Może do PRL-u trafiały niekompletne zestawy z NRD? Może trafiały tu zestawy wybrakowane? Można było takie sprzedawać bez obaw, bowiem i tak sprzedawano je na pniu. Niemcy z NRD mieli typowo pruski stosunek do Polaków: na przykład model dworca miał do wyboru kilka nazwa miejscowości - niemiecką, polską, czeską, węgierską, rosyjską (bo kolejki z NRD sprzedawano w tych krajach), a polska nazwa to była... "Śmierdnica". Takie niemieckie poczucie humoru i niemiecki szacunek dla sąsiadów - nie mogą sobie darować nawet przy zabawkach...
Dom mieszkalny nr 2, model do samodzielnego zbudowania. Możliwość nocnego oświetlenia, bo w zestawie odpowiednie maskowanie ścian wraz z zasłonami w oknach.
Model starego drewnianego mostu do makiety kolejki w skali H0, który można zbudować w dwóch wersjach. W zestawie 82 części w trzech kolorach i instrukcja.
Wartownia ze szlabanami, budką strażnika, ogrodzeniami i dwoma masztami na flagi (na pudełku flaga "zachodnich sąsiadów", ale przecież można powiesić sobie dowolną, nawet - jeśli już ktoś bardzo musi robić "modelarstwo postępowe i słuszne ideologicznie" - "europejskiej armii"). Wszystko w skali H0 (dodatkowa część do modelu koszar, który również jest w Antykwariacie). W pudełku 116 części w trzech kolorach, okna oraz kartonowa maska umożliwiająca założenie oświetlenia w budynku
Stragany, budki, stoliki, parasolki, krzesełka. Na pudełku napisano "H0", ale na obrazku, w tle, kamieniczki z NRD-owskich zestawów do TT. Zestaw można zatem wykorzystać do makiet w skalach H0 i TT.
Konieczne uzupełnienie kolejki w skali TT (1:120). 72 figurki plastikowe (niepomalowane) uchwycone i utrwalone w bardzo realistycznych pozycjach, gestach, pozach.
Polski wariant czeskiej lokomotywy (w latach 1977-1989 do PRL-u sprowadzono 161 sztuk różniących się nieco rozwiązaniami technicznymi). Model w barwach jakiegoś, już zresztą nieistniejącego, holdingu z Zabrza. Pamiątka po polskim górnictwie, które - z racji konkurencyjności dla górnictwa "naszych zachodnich sąsiadów" - zostało przez usłużnych przywódców "wolnej Polski" zdewastowane (oczywiście zrobili to powodowani troską o "ochronę klimatu", a że - przy okazji - sami na tym zarobili? No cóż, nikt nie pracuje za darmo, zwłaszcza nasi "umiłowani przywódcy").
Wół roboczy na szynach - drezyna do wszystkiego. Spośród wszystkich pojazdów szynowych chyba właśnie ta żółta drezyna była (czy jeszcze jest?) najczęstszym widokiem na polskich torach. Model prosty, dosyć łatwy, ale efektowny.
Przerobiona w PRL-u na "ekspresową" czeska EU05 - stąd potocznie zwano ją "Czechem". Jedna z flagowych lokomotyw PRL-owskiego PKP. Można zbudować bardzo ładny model, ale trzeba się napracować. Doskonała okazja do ćwiczenia cnoty cierpliwości.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.