Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Model ruskiej lokomotywy spalinowej, którą w PRL-u nazwano "Gagarin". Jeździło ich w PKP prawie dwa tysiące. Ciężka, powolna i żarłoczna. Ale dla miłośnika historii PKP będzie to model, któremu warto poświęcić czas. A czasu potrzeba dużo, bo model jest niezwykle szczegółowy, więc i trudny.
Wół roboczy na szynach - drezyna do wszystkiego. Spośród wszystkich pojazdów szynowych chyba właśnie ta żółta drezyna była (czy jeszcze jest?) najczęstszym widokiem na polskich torach. Model prosty, dosyć łatwy, ale efektowny.
Polski, przedwojenny (tzn. sprzed II wojny światowej, z czasów wolnej Polski, sprzed 1939 roku - to wyjaśnienie dla socjologów: były inne wojny, nie tylko obecna, ukraińska) parowóz. Doskonała konstrukcja, która służyła również w PRL-u jako lokomotywa towarowa, choć była projektowana (w 1932 roku) do pracy i pierwotnie jeździła (od 1934 roku) na linii Kraków - Zakopane.
Słynny polski parowóz, który swoją jakość potwierdził służbą w gospodarce trzech państw (choć wszystkim w jednym miejscu): pracował bowiem w wolnej Polsce, po jej upadku w kolei hitlerowskiej, a wreszcie w PKP PRL-owskiej.
Rewelacyjny model, ale wymaga benedyktyńskiej pracy. Prawdziwa szkoła modelarskiej cierpliwości i wytrwałości. "Per aspera ad astra", a właściwie do iskier (z komina).
Bardzo ciekawy i dokładny model. Wyjątkowe, zarówno oryginał, jak i miniatura. Oryginał jest wyjątkowy (nie był, tylko jest, gdyż te lokomotywy jeszcze jeżdżą!), bo pomimo małej prędkości maksymalnej (rowerem szybciej:) charakteryzuje się bardzo dużą siła pociągową. A model jest wyjątkowy, bowiem zaprojektowany został także na podstawie dokumentacji zrobionej osobiście (pomiary, zdjęcia, itp.) przez autora wycinanki.
Polski wariant czeskiej lokomotywy (w latach 1977-1989 do PRL-u sprowadzono 161 sztuk różniących się nieco rozwiązaniami technicznymi). Model w barwach jakiegoś, już zresztą nieistniejącego, holdingu z Zabrza. Pamiątka po polskim górnictwie, które - z racji konkurencyjności dla górnictwa "naszych zachodnich sąsiadów" - zostało przez usłużnych przywódców "wolnej Polski" zdewastowane (oczywiście zrobili to powodowani troską o "ochronę klimatu", a że - przy okazji - sami na tym zarobili? No cóż, nikt nie pracuje za darmo, zwłaszcza nasi "umiłowani przywódcy").
Przerobiona w PRL-u na "ekspresową" czeska EU05 - stąd potocznie zwano ją "Czechem". Jedna z flagowych lokomotyw PRL-owskiego PKP. Można zbudować bardzo ładny model, ale trzeba się napracować. Doskonała okazja do ćwiczenia cnoty cierpliwości.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.