Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Polski parowóz Ty 23. ADW Model Nr 17. Skala 1:45. Seria "kartonowa kolej" Nr 1/2010.
Rewelacyjny model, ale wymaga benedyktyńskiej pracy. Prawdziwa szkoła modelarskiej cierpliwości i wytrwałości. "Per aspera ad astra", a właściwie do iskier (z komina).
Model ruskiej lokomotywy spalinowej, którą w PRL-u nazwano "Gagarin". Jeździło ich w PKP prawie dwa tysiące. Ciężka, powolna i żarłoczna. Ale dla miłośnika historii PKP będzie to model, któremu warto poświęcić czas. A czasu potrzeba dużo, bo model jest niezwykle szczegółowy, więc i trudny.
Wół roboczy na szynach - drezyna do wszystkiego. Spośród wszystkich pojazdów szynowych chyba właśnie ta żółta drezyna była (czy jeszcze jest?) najczęstszym widokiem na polskich torach. Model prosty, dosyć łatwy, ale efektowny.
Bardzo ciekawy i dokładny model. Wyjątkowe, zarówno oryginał, jak i miniatura. Oryginał jest wyjątkowy (nie był, tylko jest, gdyż te lokomotywy jeszcze jeżdżą!), bo pomimo małej prędkości maksymalnej (rowerem szybciej:) charakteryzuje się bardzo dużą siła pociągową. A model jest wyjątkowy, bowiem zaprojektowany został także na podstawie dokumentacji zrobionej osobiście (pomiary, zdjęcia, itp.) przez autora wycinanki.
Polski, przedwojenny (tzn. sprzed II wojny światowej, z czasów wolnej Polski, sprzed 1939 roku - to wyjaśnienie dla socjologów: były inne wojny, nie tylko obecna, ukraińska) parowóz. Doskonała konstrukcja, która służyła również w PRL-u jako lokomotywa towarowa, choć była projektowana (w 1932 roku) do pracy i pierwotnie jeździła (od 1934 roku) na linii Kraków - Zakopane.
Model polskiej/niemieckiej lokomotywy TY5 w skali 1:160 dołączony do pisma, w którym, oprócz artykułu o parowize TY5, artykuły o lokomotywie Adler, o wiadukcie w Stańczykach, o słynnym wypadku na Dworcu Montparnasse, o pociągu El Transcantabrico oraz o budowie parowozu.
Rekordowy parowóz A4 Mallard (1938 rok - 203 km/h) w skali 1:160 i czwarty numer Kolekcji Lokomotywy Świata, w którym: artykuł o parowozie Saxonia, o moście Royal Albert w Saltash i o linii West Highland.
Model słynnego parowozu Flying Scotsman (w tradycyjnej dla tej serii skali 1:160) oraz 12 zeszyt wydawnictwa Kolekcja Lokomotywy Świata, w którym - oprócz artykułu o lokomotywie, której model dołączono, artykuł o głównym dworcu berlińskim, o Kolei Transsyberyjskiej (delikatny Wydawca nie wspomina nic o tragicznej stronie tej "ciekawej trasy"), a na zakończenie część trzecia artykułu o silniku parowym (z cyklu "Budowa parowozu").
Japoński parowóz osobowy Class C50, produkowany w latach 1929-1933, a używany (również w Chinach) do lat 70-tych XX wieku. Kolekcja Lokomotywy Świata, zeszyt 41.
Model parowozu towarowego Mallet Class 96 w tradycyjnej skali 1:160 oraz zeszyt numer 21 Kolekcji Lokomotywy Świata. W zeszycie, oprócz artykułu o lokomotywie, której model dołączono, artykuły dotyczące: parowozów serii 95, dworca Wrocław Główny, linii kolejowej Qinghai-Tybet oraz malowania parowozów.
Model amerykańskiego parowozu K4 2-3-1, w tradycyjnej dla tego wydawnictwa skali, czyli 1:160 i zeszyt czasopisma "Kolekcja Lokomotywy Świata nr 24". W czasopiśmie oprócz opisu lokomotywy, której model dołączono, opis dworca Clapham Junction oraz katatsrofy, która miała tam miejsce w 1988 roku, opis 100-letniego cudu techniki: jednoszynowej kolejki w Wuppertal, a także artykuł o Warszawskiej Spółce Akcyjnej Budowy Parowozów.
Słynny polski parowóz, który swoją jakość potwierdził służbą w gospodarce trzech państw (choć wszystkim w jednym miejscu): pracował bowiem w wolnej Polsce, po jej upadku w kolei hitlerowskiej, a wreszcie w PKP PRL-owskiej.
Polski wariant czeskiej lokomotywy (w latach 1977-1989 do PRL-u sprowadzono 161 sztuk różniących się nieco rozwiązaniami technicznymi). Model w barwach jakiegoś, już zresztą nieistniejącego, holdingu z Zabrza. Pamiątka po polskim górnictwie, które - z racji konkurencyjności dla górnictwa "naszych zachodnich sąsiadów" - zostało przez usłużnych przywódców "wolnej Polski" zdewastowane (oczywiście zrobili to powodowani troską o "ochronę klimatu", a że - przy okazji - sami na tym zarobili? No cóż, nikt nie pracuje za darmo, zwłaszcza nasi "umiłowani przywódcy").
Przerobiona w PRL-u na "ekspresową" czeska EU05 - stąd potocznie zwano ją "Czechem". Jedna z flagowych lokomotyw PRL-owskiego PKP. Można zbudować bardzo ładny model, ale trzeba się napracować. Doskonała okazja do ćwiczenia cnoty cierpliwości.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.