

Komputer-legenda. Świt nowej ery: "i tak nastał dzień pierwszy" sztucznej inteligencji. Narodziny AI, czyli C-64. Mamy wszystko, czego potrzeba miłośnikowi sentymentalnej informatyki do odtworzenia prawdziwego świata Commodore: komputer C-64 (z osłoną - pokrywą), stacja dysków, drukarka (z taśmami!), magnetofon, joysticki, kartridże, programy na taśmach i dyskietkach (w tym legendarny GEOS), instrukcje, literatura, czasopisma,... Wszystko oryginalne (jedynie niektóre gry są kopiami giełdowymi) i doskonale zachowane. Jakby czas zatrzymał się w miejscu. Tylko podłączyć do monitora i rozpocząć wyjątkową i fascynującą podróż w cyfrową przeszłość.
A. J. Bradbury. Adventure Games for Commodore 64

Podręcznik dla programistów gier przygodowych (warunek konieczny: znajomość języka angielskiego, bo w takim języku została napisana książka).
Andrzej Nafalski, Mirosław Wójtowicz, Programowanie strukturalne w języku TURBO BASIC

BASIC dla PC. Książka dla tych, którzy posiadają już pewną wiedzę o programowaniu.
Commodore 64, instrukcje obsługi

Komputer - legenda. Rekordzista absolutny: najlepiej sprzedający się komputer w dziejach informatyki. Fascynacja, która ogarnęła dziesiątki milionów na całym świecie. Kiedyś marzenie każdego (no, prawie każdego - niektórzy woleli Atari), dzisiaj powraca z przeszłości przywołany wspomnieniami i ogromnym sentymentem. Oferujemy cały zestaw - za jednym zamachem można przenieść się do 8-mio bitowej, brzmiącej jedynymi w swoim rodzaju dźwiękami (możliwości dźwiękowe C-64 uznano za jeden z najważniejszych wynalazków komputerowych) przeszłości.
Commodore 64. 1351 Mouse. Instrukcja

Myszka, dzięki której C-64 zmieniał się w niemal współczesny komputer. Wystarczyło tylko podłączyć stację dysków, załadować system operacyjny GEOS (rewelacyjny prekursor "okienek", stosowany też w Apple) i C-64 wkraczał na poziom nieosiągalny dla ówczesnych komputerów. Okazywało się, że komputer to nie tylko narzędzie rozrywki, ale i pracy: edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, baza danych, DTP! Pierwszy, przyjazny komputer, na którym - za sprawą GEOS'a - pracowała większość wykorzystujących zawodowo C-64. A jaką nowością była w tamtych czasach myszka, niech świadczy - dzisiaj zabawny - opis działania urządzenia zamieszczony na pudełku.
190,00 zł
Commodore 64. Andrzej Pawłowski. GEOS Graficzny interface użytkownika

Chyba najdokładniejsza i najlepsza książka o systemie GEOS ("prawdziwa" książka, a nie wydawnictwo kserograficzne).
200,00 zł
Commodore 64. Block Out, gra na dysku

Jeden z największych przebojów - gra, która od pierwszej wersji, dwuwymiarowej, zafascynowała graczy. Na dyskietce jej ostatnia wersja, czyli z grafiką w "trzech wymiarach".
Commodore 64. Bohdan Frelek

Wszystko, co trzeba wiedzieć o Commodore (a nawet więcej).
Commodore 64. Bohdan Frelek, Andrzej Lewandowski, Mikrokomputer. Programowanie w języku BASIC

Kurs elementarny programowania w języku BASIC.
Commodore 64. Cartridge Expander SV 703

"Cartridge Expander" - dzięki niemu można podłączyć do Commodore'a trzy dodatkowe kartridże. Kartridże to było obowiązkowe wzbogacenie komputera i skokowe powiększenie jego możliwości. Nic zatem dziwnego, że były w powszechnym użyciu. Niestety, C-64 umożliwiał fabrycznie podłączenie tylko jednego kartridża, co w wielu wypadkach stwarzało problemy praktyczne. "Expander" okazał się absolutnym przebojem: sprawił, że do komputera mogły być podłączone trzy kartridże jednocześnie, więc wyeliminował ciągłe ich wkładanie i wyjmowanie. Wygodne przełączniki umożliwiały bezbolesną zmianę trybu pracy oraz reset. Urządzenie proste w pomyśle, solidne w wykonaniu, rewelacyjnie funkcjonalne.
Commodore 64. Castle Master, gra na dysku

Wyprawa do zamku na ratunek uwięzionemu bratu - bliźniakowi (?!). Stawka jest większa niż życie - przegrany traci bowiem duszę i staje się niewolnikiem pana zamku. Sztuczna inteligencja od początku okazuje swój infantylizm oraz podstępny i złowieszczy charakter, gdyż - jak pisze producent - jeśli gracz zawiedzie, opanuje go "wieczny strach". Jak pisał Vonnegut (inny bohater, obok Commodore, tamtych czasów): "w bezsensie siła!".
Commodore 64. Disk-Locher

Disk-Locher, czyli dziurkacz do zabezpieczania dysków. Niby drobiazg, ale ilu nieodwracalnych błędów - dzięki takiemu sprytnemu gadżetowi - można uniknąć!
Commodore 64. Drukarka MPS 1230 z taśmami. Instrukcja

Drukarka igłowa, która może drukować na oddzielnych kartkach i na perforowanym papierze ciągłym. Dzięki niej (oraz dzięki stacji dysków i systemowi GEOS) C-64 zmieniał się w wyjątkowy komputer. Drukarka czarno-biała rzecz jasna (to wyjaśnienie jest konieczne dla wychowanych na smartfonach, WiFi, bluetooth, itd.). Trzy nowe taśmy (i dwie już nieco zużyte) zapewnią wiele lat spokojnego drukowania. Wydruki z Commodora, podobnie jak brzmienie generowanej przez komputer muzyki, to rzeczy jedyne w swoim rodzaju, o wyjątkowych walorach sentymentalnych. Kwintesencja komputerowego vintage - klasyka sztucznej inteligencji w stylu retro. Drukarka miała nadruki Commodora, bo była przewidziana do współpracy z C-64, ale w pierwotnie była to jedna z drukarek Olivetti, a zatem może współpracować z każdym komputerem.
Commodore 64. Dyski z programami i z grami

28 dyskietek z grami (same przeboje) i 4 z różnymi programami użytkowymi.
150,00 zł
Commodore 64. Dżojstik "Piłeczka"

Napisaliśmy "dżojstik", a nie "joystick", bo urządzenie ("manipulator drążkowy" - jak brzmi fachowa nazwa, choć w tym wypadku powinno się napisać "manipulator kulkowy" czy może lepiej "piłeczkowy") zostało wytworzone w Polsce. Jest przykładem polskiej przedsiębiorczości, tej niezwykłej polskiej cechy narodowej, którą od wojny próbują niszczyć kolejne pokolenia biurokratycznych, socjalistycznych szkodników. Nasyłani z Moskwy, czy z Brukseli, hodujący własnych, miejscowych popleczników, wspierani całym aparatem państwowym, mają tylko jeden cel: wtłoczyć całe życie, a zwłaszcza gospodarcze i rodzinne, w sztywne ramy administracyjnych paragrafów, poddać całe życie totalnej, państwowej kontroli. Przez walkę ze zdrowym rozsądkiem, tradycją, wreszcie wolnością i prawami naturalnymi chcą doprowadzić do eliminacji każdej formy samodzielnego działania i zdrowego, logicznego myślenia, by każdego - tak spreparowanego i zniewolonego - człowieka uzależnić od państwowych, administracyjnych, urzędniczo i arbitralnie przyznawanych środków. Oto cel: społeczeństwo niewolników, ograniczonych intelektualnie i emocjonalnie, duchowo wyjałowionych, którymi można manipulować najprostszymi, fizycznymi, a w zasadzie fizjologicznymi podnietami i impulsami... Niby zwykły "dżojstik", niby "garażowa" produkcja, a jakże ciekawe świadectwo socjologiczne, pamiątka ze świata wolności, który chyba już nieodwołalnie odchodzi w przeszłość.
Commodore 64. G. Onichimowski, R. Poznański, M. Przasnyski. 100 gier na trzy komputery

W tytule "trzy komputery", a w spisie treści i na tyle okładki... pięć: IBM, Atari, Amstrad, Commodore i Spectrum. No, jeśli autorzy są tak kompetentni w sprawie gier jak w kwestii liczenia do pięciu, to chyba nie powinniśmy polecać tej książki, ale czego się nie robi w pogoni za zyskiem...
Commodore 64. GEOS 64-128, część I i II

Wyjątkowa publikacja z czasów "giełd komputerowych": zaskakująco starannie zszyta bardzo dobrej jakości odbitka kserograficzna. W zasadzie nie różni się niczym od "normalnej książki" (no, może tylko zupełnie idiotyczna okładką - kto zgadnie, co "artysta" miał na myśli?).
Commodore 64. GEOS ver. 1,3 i 2,0

Typowa publikacja z czasów "giełd komputerowych": dosyć starannie zszyta i oklejona odbitka kserograficzna.
Commodore 64. Gry i programy użytkowe na kasetach

Commodore 64. Gry i programy użytkowe na kasetach.
Commodore 64. Jak rozbudować interpreter?

Wszystko o programie Warsaw BASIC - rewelacyjne rozszerzenie funkcji standardowego interpretera. Oczywiście napisana na C-64.



22,02 zł

45,19 zł