Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Model dworca kolejki w skali 1:120, czyli TT - skali obowiązującej modelarzy w państwach socjalistycznych, a produkowanej w NRD. Stąd na budynek dworca producent przewidział tablice w językach "krajów demokracji ludowej": można więc mieć dworzec niemiecki/enerdowski, rosyjski, czeski, węgierski lub polski (na ten ostatni budynek niemieccy producenci przewidzieli nazwę "Śmierdnica" - ale o tym już pisaliśmy gdzie indziej).
Dom na makietę kolejową do NRD-owskiej kolejki TT. Wszystko jest zabytkiem: dom zabytkowy i model zabytkowy, z państwa, którego już nie ma. Ale wciąż można z tego zestawu zbudować bardzo ładną kamienicę (można założyć oświetlenie do makiety nocnej, bo model ma również maskowanie ścian wewnętrznych i przepuszczające światło firanki w oknach).
Berliner TT Bahnen, katalog z 1985 roku. Wersja niemiecko - polska. W katalogu lokomotywy parowe, spalinowe i elektryczne, wagony towarowe i osobowe, tory, zwrotnice, wyposażenie Polymatic, sygnały, przejazdy, wyposażenie, sieć trakcyjna - wszystko, co było wówczas produkowane w NRDówku i z czego czasem coś można było kupić w Składnicy Harcerskiej.
Konieczne uzupełnienie kolejki w skali TT (1:120). 72 figurki plastikowe (niepomalowane) uchwycone i utrwalone w bardzo realistycznych pozycjach, gestach, pozach.
Zestaw kupiony w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku w Składnicy Harcerskiej, na co są dowody w postaci oryginalnego paragonu, instrukcji i kart gwarancyjnych. W skład zestawu wchodzi lokomotywa spalinowa i trzy wagony towarowe. Choć w pudełku jest miejsce na jakieś elementy, to pozostanie zagadką co to miało być, co miało być oprócz taboru: taki "zagadkowy" zestaw sprzedawano w Składnicy. Może do PRL-u trafiały niekompletne zestawy z NRD? Może trafiały tu zestawy wybrakowane? Można było takie sprzedawać bez obaw, bowiem i tak sprzedawano je na pniu. Niemcy z NRD mieli typowo pruski stosunek do Polaków: na przykład model dworca miał do wyboru kilka nazwa miejscowości - niemiecką, polską, czeską, węgierską, rosyjską (bo kolejki z NRD sprzedawano w tych krajach), a polska nazwa to była... "Śmierdnica". Takie niemieckie poczucie humoru i niemiecki szacunek dla sąsiadów - nie mogą sobie darować nawet przy zabawkach...
Koszary (budynek koszarów, ogrodzenie, szlabany, brama wjazdowa, garaż, budynek warty) z epoki III (1946-1977). Budownictwo kolejowe do samodzielnego montażu. W pudełku 294 części w 11 kolorach, przezroczyste okna, czarny papier maskujący z wydrukowanymi zasłonami i instrukcja, jak zbudować model.
Model Faller B-338, czyli model w skali H0 domu "Trenta-Nova" do makiety kolejki. W pudełku 142 części plastikowe (w pięciu kolorach) do samodzielnego sklejenia, 38 części do przeszklenia okien, czarny papier umożliwiający maskowanie (jeśli zbuduje się wewnętrzne oświetlenie - zestaw Faller 670), zasłony do okien oraz instrukcja.
Stragany, budki, stoliki, parasolki, krzesełka. Na pudełku napisano "H0", ale na obrazku, w tle, kamieniczki z NRD-owskich zestawów do TT. Zestaw można zatem wykorzystać do makiet w skalach H0 i TT.
Sąd rejonowy w skali 1:87, czyli idealny na makietę kolejki H0. Z 422 części można zbudować piękny model wyjątkowego budynku, który wygląda imponująco nie tylko w dzień, ale również w nocy, z zapalonymi w wewnątrz światłami (dzięki oknom z zasłonami i witrażami).
Element konieczny pejzażu niemieckiej metropolii, czyli stacja i wiadukt "S-Bahn". Skala H0. "S-Bahn" railway station - Faller H0 119 i "S-Bahn" railway bridge - Faller H0 551. W pierwszym pudełku 238 plastikowych części w 10 kolorach, przezroczyste okna oraz papierowe maski z drukowanymi zasłonami, a w drugim 143 plastikowe części w 6 kolorach, przezroczyste okna i również papierowe maski z drukowanymi zasłonami. W obu pudełkach oczywiście szczegółowe instrukcje.
Kolejowy most łukowy do NRD-owskiej kolejki w skali TT. Mosty można montować i demontować. Łuk ma wymiary: R286/22,5st. (jeśli dobrze odczytaliśmy mocno już wyblakłą etykietę).
Słynny polski parowóz, który swoją jakość potwierdził służbą w gospodarce trzech państw (choć wszystkim w jednym miejscu): pracował bowiem w wolnej Polsce, po jej upadku w kolei hitlerowskiej, a wreszcie w PKP PRL-owskiej.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.