Junkers Ju 88, Latające Fortece nr 4
Opis
Metalowo-plastikowy model samolotu Junkers Ju 88 w skali 1:144 i pismo "Latające Fortece" nr 4.
Amercom SA, 2011. Model nowy - zapakowany firmowo.
Produkty powiązane
Janusz Ledwoch, Asy Luftwaffe
Sylwetki sławnych pilotów, opracowania techniczne samolotów, taktyka i historia walk i pojedynków powietrznych. Liczne, pierwszy raz publikowane zdjęcia, kolorowe tablice. Na zakończenie lista pilotów niemieckich i ich zwycięstw. Bardzo ciekawe: stu najlepszych myśliwców Luftwaffe zestrzeliło powyżej 100 samolotów (najlepszy ma na koncie 352 zwycięstwa!), z czego przeważającą część stanowią strącone samoloty sowieckie. Główna strategia i taktyka armii sowieckiej: przytłoczyć wroga ilością. "Ludzi u nas mnogo...".
Mike Spick, Myśliwskie asy Luftwaffe
Książka z serii "Brunatna seria - Narodziny zła". Tym razem złem jest lotnictwo niemieckie: piloci, samoloty, taktyka walki, organizacja. Książka zawiera moc informacji historycznych i technicznych oraz relacji z pierwszej ręki.
David Irving, Wzlot i upadek Luftwaffe
Cuda techniki, wspaniałe samoloty, wyjątkowa organizacja (mimo konfliktów i paraliżującej rywalizacji najwyższych dowódców), której jedynym zadaniem było niesienie śmierci z powietrza milionom niewinnych ludzi. Autorowi zarzucano, że skonstruowanie książki głównie na podstawie relacji feldmarszałka Milcha osłabiło jej obiektywność. Zwolennicy podkreślają natomiast, że taka metoda umożliwiła stworzenie bardziej żywej i osobistej relacji. Książka jest więc gratką zarówno dla miłośników historii opisowej jak i dla miłośników historii oglądanej oczami uczestników wydarzeń.
Zbigniew Jankiewicz, Powstanie i upadek Luftwaffe
Praca historyczna z PRL-u (Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej), z czasów, gdy istniał NRF (czyli Niemiecka Republika Federalna, jak nazywano najpierw RFN, czyli Republikę Federalną Niemiec) i obowiązywała doktryna militarna ZSRR (Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich), według której największym zagrożeniem dla pokoju w drugiej połowie XX wieku był "imperializm amerykański wspierający militaryzm i rewizjonizm niemiecki". O dziwo w książce wiele interesujących informacji, tylko jak ma je wyłowić ktoś, kto dopiero zaczyna poznawać tajemnice historii?
Manfred Griehl, Myśliwce nad Rosją, Luftwaffe 1939-1945
Książka jest w zasadzie albumem: na 72 stronach prawie 150 unikalnych, archiwalnych zdjęć (są też kolorowe!). Oprócz kilku stron wstępu tekst ogranicza się do kilkuzdaniowych podpisów pod zdjęciami. Na stronie 8 tabelka zatytułowana "Czołowi niemieccy piloci myśliwscy walczący na froncie wschodnim 1941-1945". Jak przekonuje zaprzyjaźniony z Antykwariatem historyk książka jest białym krukiem, ze względu na używaną terminologię. Otóż autorzy - jak widać po tytule tabelki - piszą o "niemieckich" pilotach, a nie, zgodnie z najnowszym politycznym nakazem, o "nazistowskich". Wszak od czasu gdy jeden z wyższych biurokratów europejskich (cóż dziwnego - ostatecznie na stanowisko wytypowany przez Niemców) napisał, że Rotterdam zbombardowali "naziści", należy się spodziewać, że wszystkie opracowania naukowe piszące o "Niemcach", a nie o "nazistach", będą odpowiednio korygowane (tak jak to się dzieje np. ze swastyką na modelach). Problem jednak pozostaje: jakiej narodowości byli ci "straszni naziści"? "Nazi" to skrót "od narodowy socjalizm". Byli więc socjalistami. Narodowymi. Tylko jakiego narodu!? Zdjęcia zamieszczone w książce pokazują dobitnie jak ciężkie warunki stwarza przyroda na wschodzie Europy. Np. lotniska, na których samoloty grzęzną po osie w błocie. Bezsens wojny w detalach.
Cajus Bekker, Atak na wysokości 4000. Z dziejów Luftwaffe
Podtytuł: "Dziennik wojenny niemieckiej Luftwaffe 1939 - 1945". Armia, która ćwiczyła swoje "bohaterstwo" mordując głównie ludność cywilną. No, ale kiedy celem było "zjednoczenie Europy" - budowa "Germanii - III Rzeszy" - "moralność niewolników" i "podludzi" nie mogła być kryterium oceny metod, które stosowały "siły postępu"... Teraz taki bełkot może tylko nużyć i śmieszyć, ale wówczas był przerażającym dla jednych, a dla innych dumnym, językiem naturalnym wyznawanej wiary. Budził entuzjazm i zagrzewał do walki, z której zapiski - ciekawe dla czytelników zainteresowanych autentycznymi świadectwami II wojny i niemieckim lotnictwem - zawiera oferowana książka. Tym bardziej interesujące jest to świadectwo, że pisane "na gorąco" i oddaje stan ducha autora.
David Donald, Samoloty Luftwaffe w II wojnie światowej
15 samolotów hitlerowskich Niemiec, które, zdaniem autora, były "najbardziej nowoczesne, pionierskie i rewolucyjne". Historia, opisy oraz bardzo dużo materiałów graficznych: zdjęcia, przekroje, malowanie.
Piloci myśliwców, załogi bombowców, naziemna obsługa techniczna Luftwaffe. Luftwaffe The German Reich 1935-45. Fighter and bomber crews, ground crew, 1:72, Preiser Art.Nr. 72509, model plastikowy
32 figurki: piloci myśliwców, załogi bombowców i naziemna obsługa techniczna Luftwaffe z lat 1935-45. Dodatkowo psy. leżak, beczka. Firma Preiser, czyli precyzja i naturalność pozycji, gestów, postaw, nawet ruchów.
Walter Schick, Ingolf Meyer, Tajne bronie Luftwaffe, Samoloty myśliwskie 1939-1945, Tom 1
Książka zawiera wiele informacji, opisów, zdjęć, wykresów, przekrojów autentycznych i historycznych. Została napisana przez niemieckich miłośników hitlerowskiego uzbrojenia, przeto nic dziwnego, że autorzy próbują przekonać czytelnika, że gdyby nie niemieccy konstruktorzy nie byłoby rozwoju lotnictwa odrzutowego na świecie, albo - gdyby było - narodziłoby się w "kilkadziesiąt" (!) lat po wojnie. Uniesieni tym propagandowym zapałem (jak często jedyne, w co się wierzy, to własna propaganda) z równym entuzjazmem niemieccy autorzy opisują konstrukcje udane jak i całkowite porażki, konstrukcje, które rzeczywiście powstały, jak i projekty istniejące jedynie w fantazji. Jakże genialna to nacja - szkoda tylko, że cały swój geniusz wysila by budować narzędzia wojny. No, ale jak celem jest panowanie nad światem, a rasę panów ma utrzymywać praca niewolników, to oczywiste, że ambicją i główną potrzebą jest budowanie czołgów a nie traktorów, czy komór gazowych, a nie szpitali.
Tomasz A. Bartyzel. "Luftwaffe" sojusznicy Niemiec, część II. Zawiera kalkomanie w skali 1:72
"Luftwaffe. Sojusznicy Niemiec" to szósty zeszyt z serii "Wojskowe godła i tablice rozpoznawcze". W zeszycie schematy malowań samolotów oraz rarytas: kalkomanie w skali 1:72. Samoloty asów lotnictwa słowackiego, fińskiego, chorwackiego, węgierskiego, włoskiego, ROA i bułgarskiego.
Luftwaffe Deutsches Reich 1935-45, 1:72, Miniaturfiguren, Preiser military Art. Nr. 4509, model plastikowy
Luftwaffe, III Rzesza, lata 1935-45. 32 figurki pilotów i techników z akcesoriami i z dwoma psami, wszystko w skali 1:72. Figurki wyprodukowano w Niemieckiej Republice Federalnej. Ani III Rzesza, ani NRF (czy RFN, jak zwał tak zwał) nie istnieją, ale figurki istnieją i są w stanie dziewiczym.
Niemieccy piloci i obsługa naziemna, Luftwaffe III Rzesza 1935-45, 1:48, Preiser 67001, model plastikowy
13 figurek w skali 1:48 oraz wyposażenie i sprzęty - wszystko, co pokazane na pudełku. Bomba w gratisie.
Luftwaffe Day Fighter 'Battle of Britain' Ground Crew & Equipment Set, 1:48 Master Series, Dragon 5532, model plastikowy
Hitlerowscy, nazistowscy, jednym słowem niemieccy piloci myśliwców i mechanicy z czasów Bitwy o Anglię. Akcesoria potrzebne do im pracy i do relaksu wchodzą w skład zestawu (zgodnie z rysunkami i zdjęciami na opakowaniu).
Niemieccy spadochroniarze, piloci, personel naziemny Luftwaffe 1935 - 1945, 1:72, Preiser military 72516, model plastikowy
Luftwaffe, Trzecia Rzesza, 40 figurek spadochroniarzy, pilotów i obsługi naziemnej z akcesoriami w bardzo realistycznych pozycjach. Skala 1:72.
Boeing B-52, Latające Fortece nr 3
Rzecz niespotykana. Oto Boeing B-52: samolot, który od 1952 roku, czyli 69 lat, jest w służbie! I jak dobrze pójdzie, to możliwe, że pozostanie na uzbrojeniu do 2045 roku! A w zasadzie, co sobie żałować? Może dociągnie do setki?
Bloch MB.210, Latające Fortece nr 25
Bloch MB.210, model samolotu z 1938 roku w skali 1:144 i zeszyt nr 25 serii Latające Fortece.
Grumman A-6 Intruder, Latające Fortece 21
Model w skali 1:144 pierwszego odrzutowego pokładowego samolotu szturmowego i zeszyt nr 21 serii "Latające fortece".
Northrop Grumman B-2 Spirit, Latające fortece nr 16
Latający komputer za trzy (prawie) miliardy dolarów. Piloci w zasadzie tylko dla dekoracji. Jedyne, co mają robić, to kontrolować komputer, a w razie czego ratować swoją skórę. Sztuczna inteligencja do zrzucania atomówek. Takie było założenie. Ale raz coś się w obwodach i czujnikach "skawaliło" i trzy miliardy dolarów "zaliczyło klebę" zaraz po starcie. "Mózg elektronowy" przeciągnął jak normalny, zły pilot w zwykłej, latającej trumnie. Piloci się katapultowali. Ciekawe, czy sami, czy odpalił ich też komputer? Sztuczna inteligencja w całej swojej krasie. Bez sensu, ale za to drogo. Trzy miliardy dolarów spaliły się w kilkadziesiąt sekund jak zwykła kupa szmat. Nie można było zrobić tego wszystkiego taniej? Tak, czy inaczej: USA miało zbudować tych kevlarowych cudów około setki, zrobiono około dwudziestu. USA samo nie wytrzymało swojego własnego wyścigu zbrojeń. Jaki sens ma taki cud techniki, jeśli nie służy ludziom i nie czyni ich lepszymi?
BF - 109 E-1, JMK Vacuform, 1/72, model plastikowy
Przeznaczony dla modelarzy zaawansowanych (co zapisano na opakowaniu - zestaw "próżniowy") model samolotu z Legionu Condor, I eskadra Jagdgruppe 88 - 1939 rok.
Blohm & Voss BV 141B, 1:72, Airfix 03014, model plastikowy
Eksperymentalna konstrukcja niemieckiego samolotu obserwacyjnego z przełomu lat 30-tych i 40-tych XX wieku. Ciekawy model dla miłośników wyjątkowych konstrukcji.
Dornier Do 335 A-1a "Pfeil", 1:72, Revell 04324, model plastikowy
Bardzo dokładny model z makietą silnika, kabiny, mechanizmów podwozia.
Fieseler FI -156 C3 STORCH, skala 1:72, Pantera No 7210, model plastikowy
Niemiecki samolot, który nie potrzebował lotniska: na start i lądowanie wystarczało kilkadziesiąt metrów odpowiedniej drogi, łąki, pola. Jego legendę zbudowała m. in. akcja komandosów Skorzenego porwania Mussoliniego. Uwaga! Model wyjątkowy, bo na pudełku oraz w zestawie kalkomanii są swastyki. A jeśli ktoś nie chce robić niemieckiego, hitlerowskiego samolotu, może zbudować model samolotu używanego przez PRL-owskie lotnictwo, bo kalkomania zawiera również biało-czerwone szachownice.
Focke Wulf FW190A 6/8, 1/72nd scale, Academy Hobby Model Kits 2120
Model plastikowy w skali 1:72 niemieckiego samolotu myśliwskiego z II wojny światowej (zestaw do samodzielnego sklejenia - na życzenie do modelu można dokupić "blaszkę" fototrawioną).
Focke Wulf TL Jager "Flitzer", skala 1:72, Revell 04300, model plastikowy
Model niemieckiej konstrukcji, która w rzeczywistości nie wyszła poza drewnianą makietę. Na pudełku samolot, którego nie było, rozprawia się z amerykańskim myśliwcem. Co oczywiste samolot nie ma swastyki - zgodnie z orwellowskim, szwabskim zakłamaniem, nakazującym zmianę historii, by przeszłość odpowiadała teraźniejszości i obowiązującej linii poprawności politycznej. Gdyby taki odrzutowiec powstał, na pewno miałby swastykę - przecież to znak, pod którym "nasi zachodni sąsiedzi", "naród panów", "jednoczyli Europę". Czysta fantazja techniczna.
Fw 190 F-8/A-8 & BV 246 "Hagelkorn", 1:72, Revell 04135, model plastikowy
Foka z latającą bombą. I oczywiście, zgodnie z niemiecką polityką tworzenie historii na nowo, nie ma swastyki. Orwell w praktyce.
Fw190A-8/R-11 Nachtjager, 1:48 Master Series, Dragon 5514, model plastikowy
Zabójczy nocny myśliwiec w mistrzowskiej miniaturze: w skład firmowego zestawu wchodzą też 2 "blaszki", czyli elementy fototrawione. Ale za to, co oczywiste - w ramach orwellowskiego zakłamywania historii, nie ma swastyki (ani na pudełku, ani w kalkomanii). Na schemacie malowania miejsce swastyki zaznaczone delikatnym kwadratem. Jeśli prawda wyzwala, to co robi kłamstwo? Niemcy: najpierw doprowadzili do piekła na świecie, a teraz boją się prawdy o szaleństwie, w które wpadli (to byli przecież ci, no, jak im tam, no... a naziści!). Zaiste, godne to i dumne - jak na aryjską rasę nadludzi przystało. Niemiecka godność.
Heinkel He-111 H-6, WW II 50 Anniversary Collection - 8, Academy Minicraft 4408, 1/144 th scale
Model nr 8 z serii modeli w skali 1:144, wydanych specjalnie z okazji 50 rocznicy II wojny światowej.
Junkers Ju-52 "Tante Ju" 3M (G5-G9), 1:72 Scale, Italeri No 102, model plastikowy
"Żelazna Anna". Producent zawarł w pudełku części umożliwiające budowę modelu w dwóch wersjach: albo jako samolot sanitarny z Polski z 1939 roku, albo jako samolot transportowy (na płozach) ze Związku Sowieckiego z 1943 roku. Oczywiście każdy modelarz może z zamieszczonych części zbudować jeszcze inną, przez siebie wybraną, wersję. Było ich przecież tak dużo!
Me 163 B-1a KOMET, 1:48, Revell 04546, model plastikowy
Model z dokładnie i szczegółowo odwzorowanym poszyciem i nitami, z dokładną kabiną, z oddzielnymi slotami, z płozą i z oddzielnym podwoziem startowym, z dwoma wersjami kółka ogonowego, z drabinką i figurką wsiadającego pilota oraz z dwoma wersjami kalkomanii. Ale bez swastyki - zgodnie z niemiecką tradycją fałszowania historii.
Me 163S-1 Habicht, 1:48 Master Series, Dragon 5526, model plastikowy
Ciekawy model jeszcze ciekawszego "statku powietrznego". Samolot, a tak naprawdę dwuosobowy szybowiec, był zaprojektowany i przeznaczony do treningów załóg Me 163 - przede wszystkim do treningów lądowań. W rakietowym, jednoosobowym Me 163 wszystko było niebezpieczne, a lądowanie szczególnie. Źródła podają, że były one przyczyną większości strat Me 163. Me 163S-1 'Habicht', choć pozbawiony silnika, opisywany bywa czasem jako "samolot rakietowy". Jednoosobowy myśliwiec, wyposażony w silnik, był bronią bardzo niebezpieczną, ale głównie dla samych Niemców. Skomplikowana obsługa, eksplodujące paliwo, mały zasięg, krótki lot, trudności ze sterowaniem, złe uzbrojenie i celność,... zaiste, "cudowna broń". Zgodnie z politycznie poprawnymi zasadami zakłamywania historii samolot hitlerowskich Niemiec namalowany na okładce nie ma swastyki. Ciekawe, że modele "ruskich" samolotów mają gwiazdy...
Me 262A-1a NACHTJAGER 1:48 Master Series, Dragon 5515, model plastikowy
Precyzyjny model (makieta silnika z detalami) z elementami fototrawionymi w zestawie, ale kalkomania bez swastyki. Orwellowskie groby pamięci w praktyce. Nie jest ważne, jaka była prawda, ważne jest, by obecna linia polityczna propagandy niemieckiej obejmowała również cenzurę wyglądu... zabawek wyprodukowanych w Hong Kongu. Ciekawe, czy model jest równie wierny oryginałowi z przeszłości, jak jego kamuflaż? Już nie można się w tym połapać: jeśli samolot ze swastyką jest "nazistowski", a bez swastyki "niemiecki", to na jakich samolotach latali "Naziści", a na jakich "Niemcy"? Aha, ci na swoich i ci na swoich... czyli w pudełku samolot niemiecki. Ale w czasie wojny latały tylko "nazistowskie", bo ze swastyką. Czyli gdzie latał samolot, którego model można zrobić z zestawu? Jest koncepcja, że to był niemiecki samolot (bo bez swastyki) i on walczył z samolotami "nazistowskimi", tymi ze swastyką. A na pudełku jest pokazany niemiecki samolot, który ściga samolot "nazistowski" (nie pokazany na pudełku), bo chce pomścić strącony bombowiec amerykański (pokazany na pudełku), bo niemieccy lotnicy wyzwalali Berlin razem z amerykańskimi spod okupacji "nazistowskiej". No, wreszcie wszystko jasne. Wagony z napisem "Nur Fur Deutsche" też były po to, by dobrzy Niemcy mieli gdzie chronić słabsze rasy przed "Nazistami"... W ogóle, gdyby nie Niemcy, to nie wiadomo jak by się potoczyła wojna z "Nazistami". Chwała Bogu, że Niemcy były, są i będą przeciwko "Nazistom". Czego dowodzą pudełka zabawek.
Messerschmitt Bf-109E, 1/72nd scale, Academy Minicraft 2133
Model niemieckiego samolotu myśliwskiego z II wojny światowej, do samodzielnego sklejenia.
Messerschmitt Bf-110 G Zerstorer, 1/144th Scale, Academy Minicraft 4411, model plastikowy
Zerstorer, czyli Niszczyciel. Kolejny (11) model z serii miniatur w skali 1:144, wydawanych przez Academy pod tytułem "WW II 50 Anniversary Collection".
Messerschmitt Me-321 D-1 Gigant, 1:72 scale, Ilaleri No 104, model plastikowy
Messerschmitt Me-321 D-1 Gigant, czyli szybowiec, który dojrzał i już mógł sam latać.
Messerschmitt Me-321 Gigant German Glider, 1:72 Scale, Italeri No 115, model plastikowy
Messerschmitt Me-321 Gigant - legendarny szybowiec i legendarny model. Co tu trzeba więcej pisać?
Bronie odwetowe V1 i V2, skala 1:24, JSC nr katalog. 603, model kartonowy
Mordowanie ludności cywilnej i burzenie miast, czyli niemiecka nauka w praktyce. W zeszycie dwie rakiety, które miały uchronić "tysiącletnią rzeszę" przed kapitulacją, ale nawet Niemcom czasem coś nie wyjdzie i Hitler poszedł do piachu (podobno). Konstruktorzy jego cudownej broni byli jednak bardziej chytrzy i przebiegli, rozjechali się po świecie i na koniec wystrzelili ruskich w kosmos, a amerykanów na Księżyc (co prawda nie wszystkich, ale zarobili na tym też niezłą kasę).
Dornier Do 17 Z-1, skala 1:33, Mały Modelarz 4-5-6/2011, model kartonowy
Model samolotu zestrzelonego nad Londynem 15 września 1940 roku. Samolot tego typu, Dornier Do 17, był też pierwszym samolotem zniszczonym w II wojnie światowej - strącony 1 września przez ppor. Władysława Gnysia ze 121 Eskadry Myśliwskiej.
Dornier Do 17 Z-2, skala 1:33, GPM Nr 4
Czwarty model GPM-u, w zasadzie zabytek. Takie były początki "profesjonalnego" modelarstwa kartonowego. Stempel producenta ma walor sentymentalnego świadectwa czasów pionierskich. Mimo skromnych początków model całkiem udany.
Focke Wulf Fw-200 Condor, skala 1:33, Modelik 25/07, model kartonowy
Niemiecki transatlantycki samolot pasażerski z lat 30-tych, który w czasie II wojny okazał swoje prawdziwe, wojskowe przeznaczenie. Dokładny model samolotu w wersji rozpoznawczo-bombowej z 1943 roku.
Focke Wulf Ta-183 "Huckebein", skala 1:33, Quest Nr 027 (1/2007), model kartonowy
Focke Wulf Ta-183 "Huckebein", czyli Luftwaffe 1946. Niemcy już nie polatali, ale dzięki nim sowieci zbudowali swojego MIGa-15. Bardzo dobry, realistyczny druk części.
Focke-Wulf Ta 154, model kartonowy, skala 1:33, Modelik 14/03
Kartonowy model niemieckiego nocnego samolotu myśliwskiego z II wojny światowej.
Focke-Wulf Triebflugel – skala 1:33, Modelik 12/08, model kartonowy
Jeszcze jedna cudowna broń, która miała pomóc zrealizować marzenia o panowaniu nad światem - niemiecki samolot myśliwski pionowego startu z II wojny światowej (projekt). Całkowicie niekonwencjonalny "aparat latający".
Galeon "Golden Hind", Heinkel He-111H6 "Torp", HMS "Dreadnought", Galeon "Mayflower", Mały Modelarz rok 2009, modele kartonowe
Cały rok 2009 pisma "Mały Modelarz": Galeon "Golden Hind" (skala 1:100), Heinkel He-111H6 "Torp" (skala 1:33), HMS "Dreadnought" (skala 1:200), Galeon "Mayflower" (skala 1:100).
Heinkel He-100, niemiecki eksperymentalny samolot myśliwski, skala 1:33, Modele Kartonowego Fana, 6/2003
Samolot, który, mimo ciekawej i eksperymentalnej konstrukcji, nie wszedł do liniowej służby w Luftwaffe, pomógł natomiast Sowietom i Japończykom opracować ich myśliwce.
Heinkel He-51W, skala 1:33, HPModel 13, 8/2010, model kartonowy
Heinkel He-51W, czyli samolot myśliwski, który został, trochę przez przypadek, wodnosamolotem. Przy okazji owoc współpracy z Sowietami, którzy tajnie wspomagali Niemcy w łamaniu ustaleń traktatu wersalskiego. Niemcy i Rosjanie doskonale się rozumieją - wszak ożywia ich ten sam duch agresji i te same sny o potędze.
Henschel Hs 123 A-1, skala 1:33, Mały Modelarz 1/93, model kartonowy
Henschel Hs 123 A-1 z Małego Modelarza przedkomputerowego.
Henschel Hs-129 B3, skala 1:33, Fly Model Nr 74, wydanie I, model kartonowy
Niemiecki "Otwieracz do konserw", czyli silnie opancerzony samolot wsparcia wojsk lądowych, którego głównym przeznaczeniem było niszczenie sowieckich czołgów. Możliwe do wykonania dwie wersje: B2 (bez działka przeciwpancernego BK 7,5 mm) i B3 (z działkiem).
Ju 87 G, skala 1:33, GPM Nr 70
Niszczyciel czołgów z 1943 roku, z frontu wschodniego. GPM zaczynało swoją działalność, więc nie wydrukowało swastyki na ogonie (czy czuli cykora przed cenzurą, czy liczyli na rynek niemiecki - wszystko jedno: dla korzyści doraźnej jeszcze jedna cegiełka w murze odgradzającym od prawdy historycznej).
Junkers Ju 87 B2 Trop, skala 1:33, GPM Nr 9
Początki GPM-u. Model z kalkomanią/naklejką. Ale bez swastyki na ogonie - cenzura (może autocenzura?) w służbie niemieckiej polityki historycznej. Poprawność polityczna ważniejsza niż prawda (historyczna).
Junkers Ju 88 A-4, skala 1:33, Mały Modelarz 7-8/2000
Słynny samolot w opracowaniu nie mniej słynnego autora Małego Modelarza. Konstrukcja bardzo udana. A model? Cóż, model też... z ery przed-komputerowej.
Junkers Ju-87 B-2, niemiecki bombowiec nurkujący, Modele Kartonowego Fana nr 12, grudzień 2002, skala 1:33, model kartonowy
"Stuka" - wyjący postrach polskich dróg, wypełnionych ludźmi uciekającymi przed "armią nadludzi". W ten sposób rozpoczęła ona - w 1939 roku - budowę Tysiącletniej Rzeszy.
Me 262 Schwalbe, skala 1:33, Mały Modelarz 9/91, model kartonowy
Model z najgorszego chyba okresu "Małego Modelarza". Kiepski papier (już pożółkł), niechlujne wydanie (wycinanka wystaje poza okładkę i strony z opisem), opracowanie modelu uproszczone... To wszystko prawda, ale rozum swoje, a serce swoje: to przecież nie jest zwykły model, tylko "Mały Modelarz", więc liczy się jakość kolekcjonerska, a ta jest bez zarzutu.
Messerschmitt Bf 109E-7/Trop., skala 1:33, Kartonowy Arsenał 2/2009
Messerschmitt Bf 109E-7/Trop. w dwóch wersjach malowania: z Sycylii lub z Afryki Północnej (obie wersje z 1941 roku).
Messerschmitt Bf 110, skala 1:33, Fly Model 69, model kartonowy
Model Messerschmitta Bf 110 w bardzo ciekawym opracowaniu - choć jeszcze niekomputerowym.
Messerschmitt Bf-110 C-1, skala 1:33, Mały Modelarz 1-2-3/2008, model kartonowy
Model z września 1939 roku, w barwach lotnictwa niemieckiego z agresji na Polskę.
Messerschmitt Me 109G-6 Gustaw, skala 1:33, Mały Modelarz 9/2002, model kartonowy
Model przedstawia samolot, na którym w 1943 roku latał Erich Hartmann - pilot, który z 352-dwoma zestrzeleniami był na pierwszym miejscu pośród asów myśliwskich II wojny światowej (ostatnie zestrzelenie 8 maja 1945 roku).
Messerschmitt Me 110 C, skala 1:33, Mały Modelarz 7/91, model kartonowy
Jeszcze jeden model tego samego samolotu. Choć wydrukowany w czasach najgorszych dla "Małego Modelarza", to jednak ma bardzo dobry karton, nawet prawie nie stracił białego koloru.
Messerschmitt Me 110 C4, 1:33, Fly Model Nr 69, model kartonowy
Model wydany w 1995 roku. Na okładce błędnie oznaczony jako Me 110 (dołączone zdjęcie już poprawnie opisane). Następne wydania bezbłędne.
Messerschmitt Me 163B-1a "Komet", skala 1:33, Modelik Nr kat. 105, Nr 10/97
Messerschmitt Me 163B-1a "Komet" - model w opracowaniu naczelnego projektanta "Małego Modelarza", Bohdana Wasiaka, a więc równie udany jak pierwowzór, czyli połączenie prostoty z porażką. Samolot, propagandowa cudowna broń i propagandowe arcydzieło myśli technicznej, był w istocie pociskiem dla desperatów, który - jeśli nie eksplodowało paliwo - po kilkuminutowym, rakietowym locie stawał się bezradnym i bezbronnym szybowcem, łatwym do zestrzelenia jak tłusta kaczka. A jeśli pilot miał szczęście i udało mu się doszybować do lotniska, to modlił się o następny cud: o to, by lądowanie na płozie (koła odrzucano po starcie - słusznie: po co komu kółka w powietrzu?) nie skończyło się paraliżującym (czy śmiertelnym) urazem kręgosłupa. Opracowanie modelu przed-komputerowe.
Messerschmitt Me-109 E, skala 1:50, Modele Kartonowego Fana nr 9 wrzesień 2003
Bardzo interesujący model. Nie dość, że w nietypowym malowaniu, nie dość, że można go zbudować w jeden dzień, to jeszcze bardzo dobrze się prezentuje. Idealny, by zachęcić do modelarstwa. Małym (w porównaniu z "normalnymi" wycinankami) nakładem pracy można osiągnąć zadziwiająco szybko miły i interesujący efekt. O cenie to już nawet nie wspominamy.
Messerschmitt Me-109 G2, niemiecki samolot myśliwski, Orlik Model Kartonowy 11/2005, Nr. kat. 023, skala 1:33
Do modelu, tradycyjnie, dołączony czarno-biały plakat.
Messerschmitt Me-109 Z, niemiecki samolot myśliwski, skala 1:33, Modele Kartonowego Fana 1-2, styczeń-luty 2003
Tajemnicza, eksperymentalna konstrukcja z lat II wojny światowej - z okresu, kiedy modne było budowanie dwukadłubowych samolotów.
Messerschmitt Me-109W, skala 1:33, Modele Kartonowego Fana nr 1-2 2004
Wodnosamolot, który miał pomóc w wojnie na północy Europy. Jeszcze jedna niemiecka eksperymentalna konstrukcja.
Messerschmitt Me-1101, skala 1:33, Rewelacje Kartonowe 2/98, model kartonowy
Model niemieckiego samolotu o zmiennym skosie skrzydeł, który nigdy nie wzleciał. Po wojnie doświadczenia zdobyte przy jego konstruowaniu wykorzystano do budowy samolotów F-86 "SABRE", MiG 15, SAAB J-29. Model w dwóch wersjach: prototyp i samolot myśliwski z makietą silnika.
Messerschmitt Me-209 V4, Modelik 15/06, skala 1:33, model kartonowy
Niemiecki eksperymentalny samolot myśliwski. 1 sierpnia 1939 roku ustanowił światowy rekord szybkości: 755,13 km/godz (a 5 lat później naród twórców tego cudu techniki rozpoczął mordowanie Warszawy - bo ten samolot miał być nie dowodem na możliwości człowieka, ale był jednym z niemieckich kroków na drodze do rozpętania najstraszniejszej wojny w historii ludzkości). Ciekawostka: elementy kadłuba tego samolotu znajdują się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Model bardzo dokładny, z makietą silnika.
Messerschmitt Me-329, skala 1:33, Modelik 2/06, model kartonowy
Messerschmitt Me-329, niemiecki ciężki samolot myśliwski (prototyp) z II wojny światowej, czyli jeszcze jedna cudowna broń, która miała zapewnić "tysiącletniej rzeszy" panowanie nad światem... . A może tysiącletnie panowanie rzeszy nad światem? Jakoś to tak sobie niemcy roili, w obu wariantach równie bez sensu... Tak czy inaczej: bez względu na to, co miała zdziałać ta cudowna broń i tak nic nie zrobiła, choć konstruktor - A. Lippisch - nie mogąc zrealizować niemieckich snów o potędze, wiedzy swojej nie zmarnował przyczyniając się do rozwoju amerykańskiego lotnictwa (pracując dla firmy Convair). To po to była ta wojna?!
Messerschmitt ME-410, skala 1:33, Rewelacje Kartonowe Super Model 1/98
Messerschmitt ME-410, czyli poprawiona wersja katastrofalnego ME-210, albo niemiecka podróbka De Havilland Mosquito.
Samolot bombowy Heinkel He-111H6 "Torp", skala 1:33, Mały Modelarz 4-5-6/2009, model kartonowy
Samolot bombowy Heinkel He-111H6 "Torp", czyli wersja torpedowa - Włochy, 1942.
Samolot myśliwski Me - 109 E, skala 1:33, Mały Modelarz 7/90, model kartonowy
Model z roku 1990 - nie powala jakością, ale na pewno onieśmiela wydrukowaną ceną: 2400 zł! Ciekawe, czy w przyszłości egzemplarze zachowane osiągną taką cenę w antykwariatach...
Samolot myśliwski Messerschmitt Me 109G-2/trop, skala 1:33, Mały Modelarz 3/2007, model kartonowy
Jeszcze jedna wersja tego samego samolotu - niemiecki sen o potędze, tym razem na pustyni.
Sombold So 344 i ciągnik lotniskowy Scheuch Schlepper, skala 1:33, Orlik 1/2008, model kartonowy
Latająca bomba na bombowce (!) - Sombold So 344 - jeszcze jeden szalony niemiecki wynalazek z końca II wojny. "Cudowna broń", która nigdy nie wyszła poza stadium projektu. Z modelem samolotu model ciągnika lotniskowego Scheuch Schlepper.
Lockheed AC-130, Latające Fortece nr 17
Model samolotu Lockheed AC-130A w skali 1:200 i numer 17 pisma Latające Fortece. Jedyna taka konstrukcja na świecie - samolot wsparcia oddziałów lądowych. Wszystko w nim jest niepowtarzalne i wyjątkowe, nawet rozmieszczenie uzbrojenia, które całe jest po lewej stronie kadłuba, co umożliwia długotrwałe pokrycie ogniem terenu walki.
Arado Ar-196 A-3, skala 1:33, Modelik Nr 6/05
Nowe, komputerowe opracowanie modelu samolotu, który miał działać w zasadzie tylko we współpracy z okrętami. Samoloty były, ale pojawił się problem: mało było okrętów.
Boeing B-17, Latające Fortece 2
Metalowo-plastikowy model latającej fortecy Boeing B-17 w skali 1:144 i zeszyt nr 2 z serii "Latające Fortece".
Blohm & Voss BV 222 Wiking, Latające Fortece 22
Model niemieckiej łodzi latającej Blohm & Voss BV 222 Wiking (skala 1:200), samolotu z II wojny światowej i numer 22 zeszytu "Latające Fortece" w całości poświęcony tej wyjątkowej konstrukcji.
B-24 Liberator. Latające Fortece 5
B-24 Liberator, model metalowo-plastikowy, w skali 1:144 i poświęcony temu samolotowi numer 5-ty pisma "Latające Fortece".
Avro Lancaster, Latające Fortece nr 7
Avro Lancaster - metalowy model w skali 1:144 i zeszyt "Latające Fortece" nr 7.
Boeing E-3 Sentry, Latające Fortece nr 15
Boeing E-3 Sentry w skali 1:200 i zeszyt nr 15 serii "Latające Fortece".
Boeing B-29 Superfortress, Latające Fortece nr 19
Boeing B-29 Superfortress - model metalowo-plastikowy w skali 1:200 i poświęcony mu zeszyt "Latające Fortece" nr 19.
Consolidated PBY Catalina, Latające Fortece 11
Consolidated PBY Catalina, latająca łódź, która odegrała ogromną rolę w II wojnie, choć nie jest otoczona takim uwielbieniem przez miłośników lotnictwa jak np. Spitfire. No, chyba, że ktoś był ratowanym zestrzelonym pilotem lub marynarzem z zatopionego okrętu lub statku...
Avro Vulcan, skala 1:144, Latające Fortece nr 6
Avro Vulcan: pionierski bombowiec brytyjski w układzie delta, który miał przenosić bomby atomowe, ale - właśnie ze względu na rozmiary skrzydeł - szybko stał się łatwym celem dla rozwijającej się nowoczesnej, rakietowej broni przeciwlotniczej i przeszedł do służby "konwencjonalnej". Model przedstawia jedyny zachowany i latający samolot.
Dornier Do 17, skala 1:144, Latające Fortece nr 8
Dorniery Do 17, "Latające ołówki", szybsze od polskich myśliwców we wrześniu 1939 roku. A mimo to były pierwszymi samolotami Luftwaffe zestrzelonymi 1 września, o siódmej rano, nad Żuradą, przez ppor. Władysława Gnysia. Były to dwa pierwsze zwycięstwa polskiego pilota myśliwskiego w II wojnie światowej odniesione nad samolotami Luftwaffe.
Boeing C-17 Globemaster III, skala 1:200, Latające Fortece 13
Boeing C-17 Globemaster III: wyjątkowo duży model wyjątkowo dużego samolotu i zupełnie standardowy zeszyt z serii "Latające fortece".
Boeing C-97 Stratofreighter, skala 1:200, Latające Fortece 18
Boeing C-97 Stratofreighter, czyli przeróbka B-29 na samolot transportowy i pasażerski. Podobno samolot o najlepszej widoczności z kabiny pilotów.
Lockheed F-117 Nighthawk, skala 1:144, Latające Fortece 9
Lockheed F-117, miał być cudem techniki, a okazał się przede wszystkim cudem propagandy i sensacyjnych doniesień. "A taki był dobry, hamerykański..." - tylko, że już nie jest w służbie. Testowany w wojnach, które prowadziły USA na przełomie XX i XXI wieku - przepraszamy, USA nie prowadzą "wojen", tylko "operacje pokojowe", a każdej dają pompatyczną, pretensjonalną i - w istocie - szyderczą nazwę ("Trwała wolność" - Afganistan 2001r., "Iracka wolność" w 2003 r.,...). A więc używany nie w "wojnach" tylko w "operacjach pokojowych", według propagandy wyjątkowo skuteczny, tylko - o dziwo! - już nie jest wykorzystywany bojowo... A może nadal jest, tylko nikt tego nie widzi? Wszak to samolot "stealth"...
Lockheed SR-71 Blackbird, skala 1:144, Latające Fortece 14
Najszybszy kos świata - szpiegownik z hodowli CIA.
General Dynamics F-111 Aardvark, Latające Fortece nr 20
General Dynamics F-111 Aardvark - pierwszy seryjny samolot bojowy ze zmienną geometrią skrzydeł (i chyba jeden z najdroższych samolotów w eksploatacji: jedna godzina lotu wymagała około dwustu godzin pracy obsługi naziemnej!).
Kawanishi H8K Emily, skala 1:144, Latające Fortece 29
Podobno najlepsza łódź latająca II wojny światowej.
Junkers Ju 290, skala 1:144, Latające Fortece 30
Junkers Ju 290, niedoszły bombowiec strategiczny i całkiem udany morski samolot rozpoznawczy.
Focke-Wulf Fw 200 Condor, Latające Fortece 24
Cywil, który przypadkiem trafił do wojska. I w obu rolach przeszedł do historii: jako samolot cywilny był pierwszym, który przeleciał z Berlina do Nowego Jorku bez międzylądowania (10 sierpnia 1938 roku), a jako samolot wojskowy był pierwszym samolotem niemieckim zestrzelonym przez lotnictwo amerykańskie (14 sierpnia 1942 roku).
Junkers Ju 52/3m, Latające Fortece 27
Ciotka Ju, jeden z najbardziej znanych samolotów niemieckich. Ale mało kto wie, że był też produkowany we Francji i służył po II wojnie światowej w bohaterskiej armii francuskiej w walkach w Indochinach.
Vickers Wellington, Latające Fortece 23
Genialna konstrukcja Barnesa Wallisa w barwach polskiego 304 dywizjonu bombowego.
Cant Z.506, Latające Fortece 28
Rekordowy, podobno najlepszy wodnosamolot II wojny światowej. Jedyny polski egzemplarz zniszczyły na jeziorze Siemień niemieckie samoloty 11 września 1939 roku.
Niemiecki myśliwiec Junkers Ju 88C-6, skala 1:33, Military Model 3-4/2003
Junkers Ju 88: rekordowy bombowiec z 1936 roku (517 km/h z obciążeniem 2000 kg), który doskonale sprawdził się w czasie wojny również w innych rolach - nawet jako samolot myśliwski (prezentowany model). W tym samym, 1936 roku polska myśl konstrukcyjna poroniła "Żubra" ("LWS-6": podobno "aż" 341 km/h), który nie sprawdził się w żadnej roli, bo nawet jako bombowiec nie był w stanie wystartować z bombami. Choć o dziwo jednak wszedł do służby: do 1942 roku szkolili się na "Żubrach"... niemieccy piloci (!). Przesiadając się na Ju-88 doznawali oczywiście szoku i dlatego przegrali wojnę - taki chytry podstęp sanacyjnego dowództwa: "silni, zwarci i gotowi" (i diablo sprytni).
Junkers D.I, skala 1:33. answer, Modele Kartonowego Fana, Numer 1 marzec 2007
W epoce wielopłatów z drewna, płótna i sklejki pojawił się metalowy, wolnonośny jednopłat. Niemiecka cudowna broń z końca I wojny światowej. I skończył jak inne, niemieckie cudowne bronie. Taka jest już rola "niemieckich cudownych broni": pojawiają się na koniec wojny, a niemieckie dowództwo nie rozumie - na szczęście - z czym ma do czynienia.
140,00 zł