Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Focke-Wulf Fw 200 Condor - model metalowy z częściami plastikowymi w skali 1:144 i Latające Fortece, zeszyt 24.
Cywil, który przypadkiem trafił do wojska. I w obu rolach przeszedł do historii: jako samolot cywilny był pierwszym, który przeleciał z Berlina do Nowego Jorku bez międzylądowania (10 sierpnia 1938 roku), a jako samolot wojskowy był pierwszym samolotem niemieckim zestrzelonym przez lotnictwo amerykańskie (14 sierpnia 1942 roku).
Consolidated PBY Catalina, latająca łódź, która odegrała ogromną rolę w II wojnie, choć nie jest otoczona takim uwielbieniem przez miłośników lotnictwa jak np. Spitfire. No, chyba, że ktoś był ratowanym zestrzelonym pilotem lub marynarzem z zatopionego okrętu lub statku...
Model samolotu Lockheed AC-130A w skali 1:200 i numer 17 pisma Latające Fortece. Jedyna taka konstrukcja na świecie - samolot wsparcia oddziałów lądowych. Wszystko w nim jest niepowtarzalne i wyjątkowe, nawet rozmieszczenie uzbrojenia, które całe jest po lewej stronie kadłuba, co umożliwia długotrwałe pokrycie ogniem terenu walki.
Rzecz niespotykana. Oto Boeing B-52: samolot, który od 1952 roku, czyli 69 lat, jest w służbie! I jak dobrze pójdzie, to możliwe, że pozostanie na uzbrojeniu do 2045 roku! A w zasadzie, co sobie żałować? Może dociągnie do setki?
Model niemieckiej łodzi latającej Blohm & Voss BV 222 Wiking (skala 1:200), samolotu z II wojny światowej i numer 22 zeszytu "Latające Fortece" w całości poświęcony tej wyjątkowej konstrukcji.
Latający komputer za trzy (prawie) miliardy dolarów. Piloci w zasadzie tylko dla dekoracji. Jedyne, co mają robić, to kontrolować komputer, a w razie czego ratować swoją skórę. Sztuczna inteligencja do zrzucania atomówek. Takie było założenie. Ale raz coś się w obwodach i czujnikach "skawaliło" i trzy miliardy dolarów "zaliczyło klebę" zaraz po starcie. "Mózg elektronowy" przeciągnął jak normalny, zły pilot w zwykłej, latającej trumnie. Piloci się katapultowali. Ciekawe, czy sami, czy odpalił ich też komputer? Sztuczna inteligencja w całej swojej krasie. Bez sensu, ale za to drogo. Trzy miliardy dolarów spaliły się w kilkadziesiąt sekund jak zwykła kupa szmat. Nie można było zrobić tego wszystkiego taniej? Tak, czy inaczej: USA miało zbudować tych kevlarowych cudów około setki, zrobiono około dwudziestu. USA samo nie wytrzymało swojego własnego wyścigu zbrojeń. Jaki sens ma taki cud techniki, jeśli nie służy ludziom i nie czyni ich lepszymi?
Avro Vulcan: pionierski bombowiec brytyjski w układzie delta, który miał przenosić bomby atomowe, ale - właśnie ze względu na rozmiary skrzydeł - szybko stał się łatwym celem dla rozwijającej się nowoczesnej, rakietowej broni przeciwlotniczej i przeszedł do służby "konwencjonalnej". Model przedstawia jedyny zachowany i latający samolot.
General Dynamics F-111 Aardvark - pierwszy seryjny samolot bojowy ze zmienną geometrią skrzydeł (i chyba jeden z najdroższych samolotów w eksploatacji: jedna godzina lotu wymagała około dwustu godzin pracy obsługi naziemnej!).
Dorniery Do 17, "Latające ołówki", szybsze od polskich myśliwców we wrześniu 1939 roku. A mimo to były pierwszymi samolotami Luftwaffe zestrzelonymi 1 września, o siódmej rano, nad Żuradą, przez ppor. Władysława Gnysia. Były to dwa pierwsze zwycięstwa polskiego pilota myśliwskiego w II wojnie światowej odniesione nad samolotami Luftwaffe.
Lockheed F-117, miał być cudem techniki, a okazał się przede wszystkim cudem propagandy i sensacyjnych doniesień. "A taki był dobry, hamerykański..." - tylko, że już nie jest w służbie. Testowany w wojnach, które prowadziły USA na przełomie XX i XXI wieku - przepraszamy, USA nie prowadzą "wojen", tylko "operacje pokojowe", a każdej dają pompatyczną, pretensjonalną i - w istocie - szyderczą nazwę ("Trwała wolność" - Afganistan 2001r., "Iracka wolność" w 2003 r.,...). A więc używany nie w "wojnach" tylko w "operacjach pokojowych", według propagandy wyjątkowo skuteczny, tylko - o dziwo! - już nie jest wykorzystywany bojowo... A może nadal jest, tylko nikt tego nie widzi? Wszak to samolot "stealth"...
Jeszcze jedna cudowna broń, która miała pomóc zrealizować marzenia o panowaniu nad światem - niemiecki samolot myśliwski pionowego startu z II wojny światowej (projekt). Całkowicie niekonwencjonalny "aparat latający".
Model niemieckiej konstrukcji, która w rzeczywistości nie wyszła poza drewnianą makietę. Na pudełku samolot, którego nie było, rozprawia się z amerykańskim myśliwcem. Co oczywiste samolot nie ma swastyki - zgodnie z orwellowskim, szwabskim zakłamaniem, nakazującym zmianę historii, by przeszłość odpowiadała teraźniejszości i obowiązującej linii poprawności politycznej. Gdyby taki odrzutowiec powstał, na pewno miałby swastykę - przecież to znak, pod którym "nasi zachodni sąsiedzi", "naród panów", "jednoczyli Europę". Czysta fantazja techniczna.
Niemiecki transatlantycki samolot pasażerski z lat 30-tych, który w czasie II wojny okazał swoje prawdziwe, wojskowe przeznaczenie. Dokładny model samolotu w wersji rozpoznawczo-bombowej z 1943 roku.
Model plastikowy w skali 1:72 niemieckiego samolotu myśliwskiego z II wojny światowej (zestaw do samodzielnego sklejenia - na życzenie do modelu można dokupić "blaszkę" fototrawioną).
Focke Wulf Ta-183 "Huckebein", czyli Luftwaffe 1946. Niemcy już nie polatali, ale dzięki nim sowieci zbudowali swojego MIGa-15. Bardzo dobry, realistyczny druk części.
Zabójczy nocny myśliwiec w mistrzowskiej miniaturze: w skład firmowego zestawu wchodzą też 2 "blaszki", czyli elementy fototrawione. Ale za to, co oczywiste - w ramach orwellowskiego zakłamywania historii, nie ma swastyki (ani na pudełku, ani w kalkomanii). Na schemacie malowania miejsce swastyki zaznaczone delikatnym kwadratem. Jeśli prawda wyzwala, to co robi kłamstwo? Niemcy: najpierw doprowadzili do piekła na świecie, a teraz boją się prawdy o szaleństwie, w które wpadli (to byli przecież ci, no, jak im tam, no... a naziści!). Zaiste, godne to i dumne - jak na aryjską rasę nadludzi przystało. Niemiecka godność.
Dwa samoloty jednym pudełku, bo to była specjalna seria modeli. Na pudełku napisano: "1/48 Scale Half Century From The End Of W.W.II Anniversary Model Kit. Dog Fight Series Anniversary Model 2 in 1" (RAF i Luftwaffe w jednym opakowaniu: aż dziw bierze, że pudełko stoi spokojnie na półce - taki żart jednego ze znajomych Antykwariatu).
Ciotka Ju, jeden z najbardziej znanych samolotów niemieckich. Ale mało kto wie, że był też produkowany we Francji i służył po II wojnie światowej w bohaterskiej armii francuskiej w walkach w Indochinach.
Rekordowy, podobno najlepszy wodnosamolot II wojny światowej. Jedyny polski egzemplarz zniszczyły na jeziorze Siemień niemieckie samoloty 11 września 1939 roku.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.