Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Skala 1:72, ale i tak trzeba mieć trochę miejsca na biurku, by zrobić ten model, a potem też trzeba mieć miejsce, by mógł cieszyć oczy swoją obecnością. W otoczeniu innych modeli na pewno będzie przyciągał wzrok.
Słynny helikopter, okazał się takim dobrym pomysłem na narzędzie wojny, że oczywiście sowieci musieli go skopiować. Co było lepsze: amerykański pierwowzór, czy Mi-4, sowiecka kopia? W modelarstwie nie ma wątpliwości: był kiedyś Mi-4 NRD-owski i PRL-owski spółdzielni "Plastyk", ale chyba też były kopią "zachodniego" modelu i oczywiście spełniały wszystkie standardy komunistycznego przemysłu.
Na okładce helikopter "kawalerii" z Wietnamu z 1972 roku, ale oprócz kalkomanii U.S. Army pudełko zawiera także kalkomanie włoskie i hiszpańskie. Jeszcze jeden bardzo udany amerykański helikopter, również bardzo przydatny "w cywilu", czego dowodzą jego liczne wersje, wciąż będące w użyciu (oraz wiele filmów, w których wystąpił - "Błękitny grom", "Koziorożec 1", "Szklana pułapka", ...)
Amerykański model amerykańskiego bombowca nuklearnego zniszczenia, z początków zimnej wojny, zanim pojawiły się rakiety międzykontynentalne. Gigant, legendarny samolot, który został też wykorzystany do eksperymentowania z napędem atomowym dla samolotów.
Amerykański samolot szturmowy A-10 Thunderbolt II - samolot wyjątkowy, bo z bardzo ściśle określonym przeznaczeniem: niszczyciel celów naziemnych. Poza USA takie ograniczone kompetencje chyba nikomu nie są potrzebne, więc samolot nie służy w innych krajach. Dodatkowo ten wyjątkowy model ma również wyjątkowe malowanie, które miało służyć jako kamuflaż pustynny, a okazało się bardziej dekonspirującym niż ukrywającym. Atrakcyjny i ciekawy model.
XB-70 Valkyrie miał zrzucać atomówki na sowietów, ale okazało się, że ruscy zbudowali taką broń, że XB-70 nie lata ani tak wysoko, ani tak szybko, żeby nie dało się zestrzelić go jak kaczkę. Cóż było robić? Dwa zbudowane prototypy zaczęto wykorzystywać do różnych eksperymentów (m.in. do długotrwałego lotu z prędkością 3 machów). Ciekawy model wyjątkowej konstrukcji o niespotykanych rozwiązaniach (np. końcówki skrzydeł opuszczane w locie).
Amerykański bombowiec z II wojny światowej w bardzo wiernym modelu. Wydano dwie wersje modelu: jedna została wydrukowana na zwykłym kartonie, druga na papierze kredowym, na którym wydrukowane metalowe części nabrały dodatkowego połysku. Ale poszycie wydrukowane na zwykłym kartonie, choć nie tak metaliczne, jest również bardzo realistyczne.
Wydano dwie wersje modelu: na papierze kredowym (części metalowe bardziej się błyszczą) i na normalnym kartonie (części wydrukowane jako metalowe mają trochę bardziej matowy połysk). Obie sprzedajemy.
Najdroższy samolot kiedykolwiek zbudowany i jednocześnie - ze względu na swoje możliwości - wywołujący najbardziej zażarte dyskusje między zwolennikami i przeciwnikami tego rodzaju broni. Zestaw jest reklamowany na pudełku jako zawierający wszystko, co potrzeba do zbudowania modelu: klej z aplikatorem, sześć farb i dwa pędzelki. "Nic więcej nie trzeba kupować!" - zapewnia producent. Ba! Gdyby to wystarczało do zbudowania pięknego modelu... Tymczasem potrzebne są jeszcze przynajmniej trzy rzeczy, bez których nie ma mowy o pięknym samolocie, a o które zwykle najtrudniej, i które trzeba dostarczyć we własnym zakresie, a są "nie do kupienia" (nawet w Antykwariacie:) - cierpliwość, staranność i wytrwałość.
Latający komputer za trzy (prawie) miliardy dolarów. Piloci w zasadzie tylko dla dekoracji. Jedyne, co mają robić, to kontrolować komputer, a w razie czego ratować swoją skórę. Sztuczna inteligencja do zrzucania atomówek. Takie było założenie. Ale raz coś się w obwodach i czujnikach "skawaliło" i trzy miliardy dolarów "zaliczyło klebę" zaraz po starcie. "Mózg elektronowy" przeciągnął jak normalny, zły pilot w zwykłej, latającej trumnie. Piloci się katapultowali. Ciekawe, czy sami, czy odpalił ich też komputer? Sztuczna inteligencja w całej swojej krasie. Bez sensu, ale za to drogo. Trzy miliardy dolarów spaliły się w kilkadziesiąt sekund jak zwykła kupa szmat. Nie można było zrobić tego wszystkiego taniej? Tak, czy inaczej: USA miało zbudować tych kevlarowych cudów około setki, zrobiono około dwudziestu. USA samo nie wytrzymało swojego własnego wyścigu zbrojeń. Jaki sens ma taki cud techniki, jeśli nie służy ludziom i nie czyni ich lepszymi?
Rzecz niespotykana. Oto Boeing B-52: samolot, który od 1952 roku, czyli 69 lat, jest w służbie! I jak dobrze pójdzie, to możliwe, że pozostanie na uzbrojeniu do 2045 roku! A w zasadzie, co sobie żałować? Może dociągnie do setki?
Rewelacyjny model samolotu, który miał być rewelacją, a stał się samolotem w pełni godnym "niezwyciężonej" armii amerykańskiej, która - wyposażona w takie, kosztujące krocie, "cuda techniki" - dostała w skórę od afgańskich pasterzy kóz. Polska oczywiście kupiła kilkadziesiąt sztuk F-35, choć w czasie testów "Lightning II" przegrywał walkę z F-16 (raport podsumowujący testy: "nie potrafi skręcać, nie potrafi się wznosić, nie potrafi przyśpieszać"). Jak widać, dzięki zakupowi F-35, nasza armia również będzie niezwyciężona (jeszcze bardziej).
TBM-3 "Avenger", czyli "Mściciel". Miał pomścić Pearl Harbor. I pomścił przyczyniając się do zatopienia pancernika Yamato i krążowników Yahagi i Agano.
Słynny model niemniej słynnego (i zagadkowego) samolotu. Są nawet tacy, którzy twierdzą, że ten rekordowy samolot wcale nie istnieje, i że jest jedynie wytworem propagandy amerykańskiej. Model istnieje jednak naprawdę i jest w doskonałym stanie: jest nowy.
Samolot niechciany w kraju rodzimym, ale bardzo popularny na świecie. Ciekawy, choć niezbyt trudny model z rzeczą wyjątkową, jak na modele kartonowe: oznaczenia samolotu nie są wydrukowane na częściach modelu, tylko wydawca dołączył oddzielną kalkomanię doskonałej jakości.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.