Maria Barbasiewicz, Ludzie interesu w przedwojennej Polsce
Maria Barbasiewicz opisała ludzi interesu w przedwojennej Polsce, czyli - jak głosi podtytuł - przedsiębiorców, filantropów, kapitalistów. W podtytule pominięto... oszustów, wyzyskiwaczy, spekulantów i złodziei na wielką skalę. Czy z obawy przed posądzeniem o antysemityzm? Wszak jeśli "Ziemię obiecaną" "stygmatyzuje się" (tak, to dobre słowo w dzisiejszych czasach, zwłaszcza powinno się spodobać gazetowym tropicielom "mowy nienawiści") przymiotnikiem "antysemicka", to jak obrońcy "czystości opinii" nazwaliby nakreślony w książce portret Oskara Kona, bezwzględnego łódzkiego, żydowskiego przedsiębiorcy, cynicznego oszusta (szacowano jego oszustwa, m.in. wobec skarbu państwa, na... 50 milionów złotych!), jednocześnie przyjaciela Niemców - hitlerowców, których faworyzował do tego stopnia, że w jego biurach obowiązywał język niemiecki. W 1939 roku Niemcy i Związek Sowiecki napadły na Polskę. Żydów w Łodzi Niemcy przesiedlili do getta, a Oskara Kona i jego żonę SS przewiozło do... Genewy (oczywiście wraz z najcenniejszymi ruchomościami i dziełami sztuki). Część rodzina Kona, zamknięta w niemieckim getcie łódzkim, wojny nie przeżyła. W czasie wojny Kon robił dalej doskonałe interesy, podobnie jak i po jej zakończeniu, aż do swojej śmierci w Argentynie, w 1961 roku. Holocaust - w propagandzie ogólnoświatowa zagłada - w rzeczywistości piekło dla żydowskiej społeczności w Niemczech i na terenach okupowanych przez Niemców. Bo czym był "holocaust" poza terenami zajętymi przez Niemcy? Czym był dla Kona? Czym dla żydowskiej diaspory w Amerykach?
99,68 zł
Michael Armstrong, Zarządzanie ludźmi, seria Klasyka biznesu - tom 10
Podtytuł: "Praktyczny przewodnik dla menadżerów liniowych". Czyli bardzo praktyczne i szczegółowe wskazówki co robić i co mówić by przyjąć najlepszych, by zmobilizować zatrudnionych do największego wysiłku i poświęcenia, by wykorzystać pracujących jak się da i wreszcie... by po latach pracy zwolnić (kulturalnie i bezboleśnie dla firmy).
24,62 zł
Michael D. Hutt, Thomas W. Speh, Zarządzanie marketingiem
Podtytuł: strategia rynku dóbr i usług przemysłowych.
Michael E. Porter, Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, seria Klasyka biznesu - tom 8
Klasyka biznesu - jak w tytule serii wydawniczej.
62,81 zł
Michael E. Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów.
Jak osiągnąć sukces w interesach dzięki badaniu i analizie działań konkurencji oraz jej mocnych i słabych stron.
5,33 zł
Milton i Rose Friedman, Wolny wybór
Wolny wybór nie jest problemem. Problemem jest między czym a czym mamy wybierać. Socjalistyczny koszmar (dla autora, bo dla socjalistów - ideał): wybrać należy to, co urzędnicy, biurokraci, komisarze wskażą. Odmowa wyboru, zgodnego z ich wskazaniem, będzie ścigana z całą surowością prawa! Każdego można przecież reedukować, by jego wybory były zgodne z jego żywotnym interesem - czyli wskazaniem urzędników. A oni wskazują, żeby tej książki nie czytać!
Notker Wolf OSB, Enrica Rosanna, Sztuka kierowania ludźmi
Któż może być bardziej kompetentny od osób, które z powodzeniem stosują skuteczną sztukę zarządzania i kierowania ludźmi potwierdzającą swoją niezwykłą efektywność od ... 1500 lat! Opat prymas Notker Wolf OSB i siostra Enrica Rosanna oraz mądrość Reguły św. Benedykta. Lektura obowiązkowa dla menadżerów: istniało i istnieje życie intelektualne poza sezonowymi "guru zarządzania".
24,64 zł
P. Hingston, Wielka księga marketingu
Jak efektywniej sprzedawać i jak skuteczniej reklamować. Czyli jak działa człowiek i na co reaguje.
5,00 zł
P. N. Hague, P. Jackson, Badania rynku – zrób to sam
Wiedząc więcej zwiększasz swoje szanse.
5,00 zł
Peter F. Drucker, Menadżer skuteczny, seria Klasyka biznesu, tom 9
O skuteczności w biznesie, jako o umiejętności, której można się nauczyć - najlepiej z tej książki.
23,69 zł
Peter F. Drucker, Myśli przewodnie
The Essential Drucker - "zebrane w jednym tomie wszystkie najistotniejsze i najbardziej twórcze myśli autora".
36,69 zł
Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania
Inne wydanie tej samej książki. I tym razem Wydawca nie mógł powstrzymać się od porównań z Biblią. Cóż, zatem trzeba ponownie przywołać spostrzeżenie, że jaka "biblia" taki "raj".
Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania - seria Klasyka biznesu, tom 4
Jak skromnie pisze Wydawca jest to "najsłynniejsza książka świata na temat zarządzania", czyli "biblia biznesu".
25,52 zł
Peter F. Drucker, Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, seria Klasyka biznesu tom 1
Tą książką rozpoczęto wydawanie serii "Klasyka biznesu". Autor to "ojciec nowoczesnego zarządzania", "guru biznesu", "apostoł menadżerów", "mentor ludzi sukcesu", etc., etc., etc., ... wszystkich tytułów, którymi zaszczycano autora w XX wieku nie sposób przywołać. Można zatem sprawdzić, czy sława i uznanie należą mu się nadal, można bowiem ocenić ile jest warta jego wizja współczesnego biznesu - powstała wszak w ostatnich latach minionego stulecia.
16,78 zł
Phil Town, Zasada nr 1, Klasyka biznesu tom 7
Autor przekonuje, że największym wrogiem i zagrożeniem dla inwestora są instytucje, którym powierzył - w dobrej wierze - swoje pieniądze: banki i fundusze inwestycyjne. Podstawowym warunkiem sukcesu jest więc natychmiastowe usamodzielnienie się i wyzwolenie inwestora. A jak samodzielnie zarządzać pieniędzmi - o tym trzeba przeczytać też samemu. Przy okazji: zwracamy uwagę, że książkę wydała Rzeczpospolita, a nie jakieś lewackie wydawnictwo.
38,53 zł
Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji - seria Klasyka biznesu, tom 6
Według autorów "burzliwe czasy stanowią nowe oblicze codzienności". A więc chaos jako nowa era biznesu. Autorzy radzą, jak narzucić mu przynoszący zyski porządek i jak pośród nieustannych "turbulencji" utrzymać bezpieczny lot do krainy sukcesu. Nasunęło się nam pytanie: skoro biznes był królestwem menadżerów wyszkolonych w jego racjonalnym zarządzaniu (wyszkolonych m.in. przez autorów niniejszej książki), to skąd chaos, jako stan permanentny nowoczesnej gospodarki? Sam się zrobił? Niewidzialna ręka chaosu?
16,27 zł
Philip Kotler, Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach. Seria Klasyka biznesu, tom 2.
Tytuł mówi wszystko: dominować, dominować i jeszcze raz dominować. Po prostu czysty marketing.
11,97 zł
Philip Kotler, Marketing
Słyszeliśmy, jak ktoś mówił, że studiuje "marteking"... A w sprawie oferowanej książki: jak pisze wydawca jest to biblia menadżerów. Cóż możemy dodać? Może jaka wiara taka biblia? Tak czy inaczej jest to wydanie uaktualnione zmienione i uzupełnione (a my myśleliśmy, że biblia to coś niezmiennego).
32,34 zł
R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się
Prosto, jasno i szybko wyłożona metoda negocjowania, która nie będąc przykra, pozostaje mimo to skuteczna. Przynajmniej tak są przekonani ci wszyscy, którzy po tę książkę sięgają. Tak, czy inaczej Antykwariat nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zawiedzione nadzieje.
Richard Conniff, Historia naturalna bogaczy. Raport z badań terenowych.
Wydawca: "świetny i przezabawny portret najbogatszych mieszkańców naszej planety". Metoda pisarza, to opisywanie bogaczy z punktu widzenia naturalisty i biologa ewolucjonisty. Jakby opisywał jeszcze jeden gatunek biologiczny.
20,24 zł
194,41 zł