Tiha von Ghyczy, Bolko von Oetinger, Christopher Bassford, Clausewitz o strategii

Dostępność: dostępny
Cena: 36,43 zł

Cena regularna:

36.43
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Tiha von Ghyczy, Bolko von Oetinger, Christopher Bassford, Clausewitz o strategii. Tłumaczenie Andrzej Ehrlich.

Biznes jako walka. Cel walki: pokonać konkurencję i zdobyć bogactwo. Zapanować nad rynkiem, by nie wdarł się nań przeciwnik/konkurent i tak się zabezpieczyć, by ewentualne ataki na teren/rynek, na którym panujemy, okazały się nieskuteczne i/lub szkodliwe dla atakującego. Eliminacja konkurencji to sparaliżowanie lub eksterminacja wroga. Któż może być lepszym doradcą w tak pojmowanej aktywności życiowej? Albo gangster, albo pruski generał ("pruski" pisane z małej litery, bo to nie jest dziedzic Pruski). Autorzy książki tym razem postawili na wojsko, nie na mafię. Doradcy biznesowi tak opracowali teorię wojny Clausewitza, by można było cieszyć się "dorobkiem intelektualnym" pruskiego generała również w czasie pokoju. Oczywiście, jeśli się wygra. Gordon Gekko ("Wall Street", 1987) wolał "Sztukę wojny" Sun Tzu. Bardzo modne na przełomie wieków łączenie strategii biznesowej ze strategią wojenną. 

The Strategy Institute of The Boston Consulting Group, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. Stron 215. Okładka twarda. Stan doskonały.

 

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl