Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Walrus MK II (Mors), skala 1:33, Super Model 4/97, model kartonowy.
Legendarny wodnosamolot Vickers - Supermarine Walrus MK II (Mors) w opracowaniu z epoki modelarstwa przed-komputerowego. Model samolotu z krążownika HMS SHEFFIELD.
Precyzyjny model słynnego angielskiego ciężkiego myśliwca z II wojny światowej, niebezpiecznego nie tylko dla wrogów, ale i dla pilotów (zginął na nim - właśnie z powodów lotno-pilatażowych, technicznych - dowódca polskiego 307. Dywizjonu Lwowskich Puchaczy, mjr Antonowicz).
Brytyjski myśliwiec Westland Whirlwind Mk.II w opracowaniu umożliwiającym zbudowanie zgrabnego modelu w kilka dni. W sam raz, żeby zrobić małą przerwę w składaniu innych modeli, złożonych z setek drobnych i bardzo drobnych części.
Słynne, potężnie niszczycielskie narzędzie wojny. Możliwa do wykonania jedna z dwóch wersji samolotu (obie równie przerażające i destrukcyjne): do wyboru albo siła sprowadzająca potop, albo siła powodująca trzęsienie ziemi.
Słynny samolot, "czerwony Comet", w nie mniej słynnej miniaturze - jeden z pierwszych modeli firmy "Airfix", w wydaniu z końca lat 90-tych XX wieku. Jak na standardy współczesnego modelarstwa jest to bardzo skromny zestaw, jednak urok początków modelarstwa plastikowego rekompensuje jego wszystkie braki.
Drugi myśliwiec odrzutowy świata i pierwszy lotnictwa alianckiego. Gloster Meteor stał się bojowym samolotem RAF w sierpniu 1944 roku, w kilka tygodni po tym, jak do niemieckiego lotnictwa trafił Me 262. Pierwsze wydanie słynnego modelu. Samolot ważny również dla historii polskiego lotnictwa - pilotowali go m.in. W. Łokuciewski, W. Potocki, J. Żurakowski (także późniejszy współuczestnik prac rozwojowych).
Słynny Hawker Hurricane Mk. II B wypuszczony przez firmę Revell pod koniec XX wieku (nowe formy). Możliwe do zbudowania wersje z bombami i z dodatkowym zbiornikiem.
Tworząc model 'Hawker Hurricane Mk. II C' firma Academy starała się o możliwie najwierniejsze odtworzenie poszycia i odtworzenie detali (np. reflektory na skrzydłach, szczegóły w kabinie, dokładne podwozie, itd.). Można zbudować model z otwartą albo zamkniętą kabiną i otwartym albo schowanym podwoziem.
Angielski samolot dla Hiszpanów może byłby zaskoczeniem, gdyby nie to, że jest to samolot w barwach komunistów. Obelix popukałby się w głowę i powiedziałby: "ale głupi ci Anglicy!"
Najliczniej produkowana wersja słynnego myśliwca, podstawowy samolot myśliwski RAF, tym razem w barwach South East Asia Command (S.E.A.C.), ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by model wykonać w dowolnym kamuflażu, dowolnego dywizjonu. Model można zrobić w jednej z dwóch wersji: wlot powietrza z filtrem przeciwpyłowym lub standardowy. Model sprzedajemy z płytką fototrawioną.
RAF, lotnisko z czasów II wojny i modele umożliwiające stworzenie "dramatycznej dioramy". Ambulans Austin K.2 i wóz strażacki Austin K.6 oraz obsługa, kierowcy i sanitariusze z rannym na noszach (11 figurek).
Samolot z 1945 roku - model rozwojowy pierwszego angielskiego odrzutowca, skonstruowanego w 1943 roku. Początki modelarstwa kartonowego opracowywanego komputerowo.
Brytyjski pokładowy myśliwiec bombardujący z II wojny światowej. Model kartonowy Seafire F.Mk XV, samolotu z 802 Dywizjonu, z lotniskowca HMS Glory - wrzesień 1946 r.
Wyjątkowy samolot i wyjątkowy model. Samolot historyczny: 5 października 1944 Spitfire XIV z 610 Dywizjonu RAF jako pierwszy zestrzelił odrzutowego Messerschmitt'a Me-262! Pierwszy samolot, który mógł rywalizować jak równy z równym z FW-190. Lotnicy na tych samolotach zestrzelili ponad 300 latających bomb V-1. Zdaniem wielu miłośników lotnictwa najpiękniejszy samolot myśliwski w historii. A model wyjątkowy, bo stworzony m.in. na podstawie oryginalnych planów samolotu. Do modelu sprzedajemy blaszkę z elementami fototrawionymi.
Dwa samoloty jednym pudełku, bo to była specjalna seria modeli. Na pudełku napisano: "1/48 Scale Half Century From The End Of W.W.II Anniversary Model Kit. Dog Fight Series Anniversary Model 2 in 1" (RAF i Luftwaffe w jednym opakowaniu: aż dziw bierze, że pudełko stoi spokojnie na półce - taki żart jednego ze znajomych Antykwariatu).
Samolot z 249. Dywizjonu RAF walczącego na Malcie (lipiec 1942 r.) Wydawnictwo Andrzej Haliński, więc nieustanne dążenie do ideału odwzorowania modelarskiego (oraz do tego, by model z kartonu mógł konkurować z miniaturami z plastiku).
Westland Whirlwind - pierwszy dwusilnikowy, jednomiejscowy samolot myśliwski użyty bojowo. Ciekawa konstrukcja, jednak jej wady okazały się tak samo groźne dla pilotów latających na tych samolotach jak ataki przeciwników.
Rarytas dla miłośników Polskich Skrzydeł. Książka omawia sposoby malowania oraz zawiera kalkomanie do następujących modeli w skali 1:72: PZL P-11c z września 1939 roku, ppor Hieronima Dudwała ze 113 Eskadry Brygady Pościgowej; Morane Saulnier M.S.406 C1. por. Kazimierza Bursztyna z 1940 roku - dowódcy klucza; Spitfire Mk.IXc. z Cyrku Skalskiego - 145 Dywizjon RAF, Tunezja, wiosna 1943; Douglas Dakota Mk.III, 216 Dywizjon Transportowy, "Spirit of Ostra Brama" - samolot do dyspozycji Naczelnego Wodza gen. K. Sosnkowskiego; Hawker Hurricane z 306 Dywizjonu RAF z listopada 1940 roku; Boulton Paul Defiant Mk.I z 307 Dywizjonu "Ziemi Lwowskiej" z 1940 roku, Potez 63-11 z pierwszej Eskadry Rozpoznawczej z 1940 roku; Liberator Mk.B VI z Samodzielnej Eskadry 1586 do zadań specjalnych z sierpnia 1944, na krótko przed zestrzeleniem samolotu w nocy z 14 na 15 sierpnia 1944 koło Bochni.
Jeszcze jedna wersja i jeszcze jeden model samolotu, który jest chyba najczęściej opracowywanym przez autorów kartonówek myśliwcem. Tym razem wersja z 1941 roku, ze zmodyfikowanymi skrzydłami, uzbrojeniem i opancerzeniem, która była przeznaczona do wykonywania zadań wsparcia z powietrza, walki z czołgami i do bombardowania.
Curtiss N-9H, amerykański wodnosamolot morski z I wojny światowej, czyli Curtiss JN-4 "Jenny" z pływakami i po małych przeróbkach. Bardzo ładnie wykreślony i wydrukowany model.
Jeden z tragicznych błędów I wojny światowej. Airco D.H.2 - ślepa uliczka, w którą angielskie dowództwo (zawsze pewne swych racji, bez względu na liczbę ofiar wśród własnych pilotów) skierowało lotnictwo myśliwskie. Do tej pomyłki wojskowej rękę przyłożył nie kto inny, tylko Geoffrey de Havilland, projektant owej "latającej wiązki patyków i drutów", co dowodzi, że każdy uczy się na błędach (zwłaszcza w wojsku, gdzie najczęściej konsekwencje takich błędów spadają na zwykłych żołnierzy, niestety własnej armii).
Aviatik Berg D-I, mniej znany od słynnych Albatrosów, Fokkerów, Spadów, itp., ale bardzo dobry, austro-węgierski samolot myśliwski z I wojny światowej. Model w dwóch wersjach malowania.
Latająca trumna z I wojny światowej. Złożenie się skrzydeł w locie pierwszego egzemplarza pogrzebało nie tylko załogę, ale i produkcję tego samolotu. Jeden samolot ocalały - o dziwo! - z zawieruchy dziejowej można oglądać w muzeum w Pradze.
Pierwszy myśliwiec z karabinem strzelającym przez śmigło i pierwszy myśliwiec, który zestrzelił niemiecki sterowiec (okładka jest ilustracją tego historycznego strącenia). Samolot związany z pilotem, którego nazwisko miłośnicy tenisa znają doskonale i mówią bardzo często, chociaż mało kto z nich wie, kim był patron jednego z najważniejszych turniejów tenisowych. A to przecież Roland Garros, as myśliwski Wielkiej Wojny, był tym, który pierwszy (wraz z Raymondem Saulnier) zainstalował karabin z deflektorami na łopacie śmigła.
Vickers "VIMY", angielski samolot rekordowy z przypadku - z braku miast do bombardowania. Zaprojektowany do gruzowania Berlina z powietrza, spóźnił się jednak na wojnę. Trzeba było przemienić bombowiec w samolot cywilny. Wśród wielu zajęć zastępczych, cywilnych, znalazło się miejsce również na wyczyny sportowe (pierwszy, bezpośredni przelot nad Atlantykiem, etapowy przelot z Anglii do Australii). Kilkanaście lat później Niemcy skopiowali pomysł Anglików, tylko na opak: przemieniali samoloty cywilne w samoloty wojskowe. A, że robili to na masową skalę, więc nic dziwnego, że skończyła się wszystko bombardowaniami nie tylko Londynu, ale całej w zasadzie Europy i części Afryki. Ale to potem - teraz zdobywca Atlantyku z początku pokoju po Wielkiej Wojnie. Dwadzieścia lat pokoju, który był niczym innym, jak tylko dwudziestoletnim szykowaniem się do kolejnej, jeszcze większej wojny. Szalona karuzela, odwieczna nieustanna kołomyja: lemiesze na miecze, miecze na lemiesze...
Legendarny samolot: pilotowany przez kpt. Eddie Rickenbackera, obciążony ratowanymi rozbitkami, nie mogąc unieść się w powietrze, przepłynął po wzburzonym Oceanie spokojnym 65 km do bazy.
Samolot z 22 dywizjonu RAF, na którym zginął jego dowódca - F/O K. Campbell - podczas ataku na niemieckie pancerniki w porcie Brest, w kwietniu 1941 roku. Trzy lata później, w 1944 roku, miasto zostało praktycznie zrównane z ziemią - ale wtedy w porcie nie było już niemieckich okrętów. Model bardzo staranny, choć z epoki przed-komputerowej.
Jeden z ostatnich dwupłatów użytych bojowo i to na wielu frontach II wojny światowej. Model ładnie opracowany i wydrukowany, ale trudny w budowie, bo wymaga od modelarza samodzielnego wykonania kilku elementów, których z papieru - jak przyznaje autor wycinanki, Wiesław Bączkowski - nie da się dobrze wykonać. Ale czym byłoby to hobby, bez ciągłej konieczności przekraczania kompetencji modelarskich?
W epoce wielopłatów z drewna, płótna i sklejki pojawił się metalowy, wolnonośny jednopłat. Niemiecka cudowna broń z końca I wojny światowej. I skończył jak inne, niemieckie cudowne bronie. Taka jest już rola "niemieckich cudownych broni": pojawiają się na koniec wojny, a niemieckie dowództwo nie rozumie - na szczęście - z czym ma do czynienia.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Dane wykorzystywane przez dostawcę oprogramowania sklepu - Shoper S.A. Na ich podstawie dokonywane są analizy, związane z rozwojem oprogramowania, oraz mierzona jest skuteczność kampanii reklamowych. Nie są łączone z innymi informacjami, podawanymi podczas rejestracji i składania zamówienia. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.