Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
By John R. Beaman, Jr. & Jerry L. Campbell, illustrated by Don Greer. Jednym słowem, oprócz angielskiego tekstu, moc zdjęć, rysunków i tablic barwnych.
By John R. Beaman, Jr., illustrated by Don Greer. Czyli część druga monografii samolotu, który był symbolem Luftwaffe. Dodatkowych 8 stron, a na wszystkich, oprócz angielskiego tekstu, zdjęcia, rysunki, wykresy, plany, barwne tablice. Publikacja klasyczna.
Zerstorer, czyli Niszczyciel. Kolejny (11) model z serii miniatur w skali 1:144, wydawanych przez Academy pod tytułem "WW II 50 Anniversary Collection".
Model niemieckiego samolotu o zmiennym skosie skrzydeł, który nigdy nie wzleciał. Po wojnie doświadczenia zdobyte przy jego konstruowaniu wykorzystano do budowy samolotów F-86 "SABRE", MiG 15, SAAB J-29. Model w dwóch wersjach: prototyp i samolot myśliwski z makietą silnika.
Niemiecki eksperymentalny samolot myśliwski. 1 sierpnia 1939 roku ustanowił światowy rekord szybkości: 755,13 km/godz (a 5 lat później naród twórców tego cudu techniki rozpoczął mordowanie Warszawy - bo ten samolot miał być nie dowodem na możliwości człowieka, ale był jednym z niemieckich kroków na drodze do rozpętania najstraszniejszej wojny w historii ludzkości). Ciekawostka: elementy kadłuba tego samolotu znajdują się w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Model bardzo dokładny, z makietą silnika.
Wszystkie niezwykłe warianty historycznej konstrukcji: od Me 209 (ustanowiony na tym samolocie w 1939 roku światowy rekord prędkości - 755,13 km/h - pobito dopiero w... 1969 roku!) do Me 609 oraz wersje pochodne: czeskie i hiszpańskie. Jak przystało na standardy tej serii wydawniczej bogactwo opisów, danych, zdjęć, planów, wykresów, tablic barwnych, ilustracji.
Robert Pęczkowski opracował bogatą monografię samolotu Messerschmitt Bf 109E: kilkaset (!) zdjęć, rysunków tablic barwnych całego myśliwca jak i detali. Wiele rysunków i zdjęć z oryginalnej instrukcji obsługi.
Można zbudować jedną z dwóch wersji, obie z wieloma szczegółami i detalami, bogatym wyposażeniem, oddzielnymi elementami sterowymi. Bardzo ładny, plastyczny druk.
Wydawca przewidział możliwość zbudowania modelu w jednej z dwóch wersji malowania: można zatem wykonać albo samolot Francisa "Gabby" Gabreskiego albo samolot Bolesława Gładycha. Model opracowany komputerowo z dużą ilością detali - m.in. makieta silnika, wnęki podwozia, przedziały karabinów maszynowych w skrzydłach.
Potężny amerykański myśliwiec (przez wielu uznany za najlepszy myśliwiec II wojny światowej - amerykańscy piloci przezwali go "Dzbankiem") w "zaskakującym" malowaniu. Tak był pomalowany po zdobyciu przez Niemców i w czasie testowania w niemieckiej jednostce doświadczalnej KG 200.
Choć nie tak sławny jak myśliwski celebryta P-51 Mustang, P-47 był prawdziwym "koniem roboczym" wojny. Największy i najcięższy z myśliwców, a jednocześnie najbardziej niszczycielski i efektywny - czysta, nieokiełznana siła niszcząca ("juggernaut" - w skrócie "jug"). Model w skali 1:48, w rewelacyjnym, pełnym szczegółów i detali, opracowaniu japońskiej firmy Hasegawa.
Model plastikowy w skali 1:72 niemieckiego samolotu myśliwskiego z II wojny światowej (zestaw do samodzielnego sklejenia - na życzenie do modelu można dokupić "blaszkę" fototrawioną).
O Mustangu nie można inaczej napisać niż "legendarny". Co można powiedzieć więcej? Może tylko tyle, że rzeczy wyjątkowe powstają w sposób całkowicie "normalny", "potoczny", prozaiczny i często w chwili powstawania nic nie wskazuje na to, że rodzi się rzecz wybitna: cud techniki, dzieło sztuki. "Jaki jest pożytek z nowo narodzonego dziecka?" (zapomnieliśmy filozofa, który zadał to trafne pytanie, co prawda w kontekście dyskusji m.in. o "regulacji urodzin", ale zakres tego pytania jest oczywiście szerszy). Ale do rzeczy. Samolot został zaprojektowany w 90 dni dla RAF i wyposażony w silnik RR Merlin stał się samolotem o wyjątkowych właściwościach: zasięgu, sile ognia i szybkości. Perfekcyjne narzędzie... do zadawania śmierci w powietrzu i z powietrza. Jak pisał jeszcze inny filozof, jedynym usprawiedliwieniem poświęcania talentów twórczych w służbie wojny, jest to, że jest to wojna słuszna. Proszę, ile można napisać o jednym samolocie, "legendarnym" samolocie...
Wyjątkowy samolot i wyjątkowy model. Samolot historyczny: 5 października 1944 Spitfire XIV z 610 Dywizjonu RAF jako pierwszy zestrzelił odrzutowego Messerschmitt'a Me-262! Pierwszy samolot, który mógł rywalizować jak równy z równym z FW-190. Lotnicy na tych samolotach zestrzelili ponad 300 latających bomb V-1. Zdaniem wielu miłośników lotnictwa najpiękniejszy samolot myśliwski w historii. A model wyjątkowy, bo stworzony m.in. na podstawie oryginalnych planów samolotu. Do modelu sprzedajemy blaszkę z elementami fototrawionymi.
Dwa samoloty jednym pudełku, bo to była specjalna seria modeli. Na pudełku napisano: "1/48 Scale Half Century From The End Of W.W.II Anniversary Model Kit. Dog Fight Series Anniversary Model 2 in 1" (RAF i Luftwaffe w jednym opakowaniu: aż dziw bierze, że pudełko stoi spokojnie na półce - taki żart jednego ze znajomych Antykwariatu).
Najliczniej produkowana wersja słynnego myśliwca, podstawowy samolot myśliwski RAF, tym razem w barwach South East Asia Command (S.E.A.C.), ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by model wykonać w dowolnym kamuflażu, dowolnego dywizjonu. Model można zrobić w jednej z dwóch wersji: wlot powietrza z filtrem przeciwpyłowym lub standardowy. Model sprzedajemy z płytką fototrawioną.
Niemiecki "Otwieracz do konserw", czyli silnie opancerzony samolot wsparcia wojsk lądowych, którego głównym przeznaczeniem było niszczenie sowieckich czołgów. Możliwe do wykonania dwie wersje: B2 (bez działka przeciwpancernego BK 7,5 mm) i B3 (z działkiem).
Nakajima Ki-43 I Hei, czyli Hayabusa, czyli sokół wędrowny czyli Oscar. Jednym słowem pięknie i realistycznie opracowany model samolotu, który, choć nie był tak słynny jak "Zero", to jednak był równie zabójczy.
Precyzyjny model słynnego angielskiego ciężkiego myśliwca z II wojny światowej, niebezpiecznego nie tylko dla wrogów, ale i dla pilotów (zginął na nim - właśnie z powodów lotno-pilatażowych, technicznych - dowódca polskiego 307. Dywizjonu Lwowskich Puchaczy, mjr Antonowicz).
Sowiecki samolot myśliwski z II wojny światowej. Za jego skonstruowanie A. Jakowlew dostał Order Lenina, 100 000 rubli i samochód ZIS. Podobno najlepszy sowiecki myśliwiec II wojny.
Amerykański myśliwiec eskortujący z II wojny światowej. Konstrukcja, która również po zakończeniu II wojny okazała swoje zalety (np. wyższość w wielu aspektach bojowych nad wczesnymi samolotami odrzutowymi). Piękne i dokładne opracowanie (druk srebrny).
Wydawca zachwala wycinankę jako nowość: "wspaniały model i wspaniały efekt". Wszystko prawda, tylko, że model wydano w 1998 roku... Jeszcze jedna wersja oryginalnej konstrukcji - ciężkiego samolotu myśliwskiego z czasów wojny koreańskiej.
Chyba wszystko, co można wiedzieć o tym niezwykłym samolocie (i jego licznych wersjach). Monografia niemal idealna: opracowanie historyczne i techniczne. Niezliczone zdjęcia (nawet najdrobniejszych szczegółów), schematy, plany, kolorowe tablice. Doskonała jakość edytorska.
Wydawca pisze, że w albumie znajdziemy 15 najważniejszych amerykańskich samolotów wojskowych z czasów II wojny światowej, ale jest ich "tylko" 14. 14 wyjątkowych konstrukcji, arcydzieł, wyjątkowych maszyn, które nie tylko były doskonałymi samolotami, ale również śmiertelną bronią. Historia, dane techniczne, przekroje, zdjęcia - pełne informacje o każdej słynnej konstrukcji.
15 samolotów hitlerowskich Niemiec, które, zdaniem autora, były "najbardziej nowoczesne, pionierskie i rewolucyjne". Historia, opisy oraz bardzo dużo materiałów graficznych: zdjęcia, przekroje, malowanie.
Podtytuł obiecuje, że w książce znajdziemy samoloty od 1939 roku (Me 262) do dnia dzisiejszego (YF-22/23). Ilustracje przedstawiają 50 najbardziej innowacyjnych odrzutowców. każdy z samolotów w trzech, barwnych rzutach, a obrazom towarzyszą opisy z danymi technicznymi. Wiele szczegółów, bo książka ma duży format - A4. Doskonały album dla młodego miłośnika lotnictwa, czy dla modelarza.
Mała encyklopedia lotnictwa II wojny: ponad 110 najsłynniejszych bojowych samolotów w skondensowanych, pełnych ciekawostek, opisach, z unikalnymi zdjęciami i planami. idealna rzecz by zrodzić i wykształcić miłość do lotnictwa.
Kolejny, wyjątkowy tom Ilustrowanej Encyklopedii Techniki Wojskowej. Historia japońskiego lotnictwa wojskowego od początków do końca II wojny. Wszystkie typy: myśliwce, samoloty rozpoznawcze, bombowce nurkujące, wodnosamoloty rozpoznawcze i obserwacyjne, samoloty patrolowe. Pierwsze takie opracowanie, niektóre samoloty po raz pierwszy omówione poza Japonią! W książce moc unikalnych informacji, zdjęć, planów, wykresów, a na zakończenie tablice barwne. Bardzo solidne opracowanie.
Japońscy lotnicy samobójcy i ich samoloty - latające trumny (dokładne opisy, liczne zdjęcia i plany). Do książki można dołączyć w "pakiecie kulturalnym" model samolotu kamikaze (Kokusai Ta-Go) i książkę o Japonii II wojny światowej ("Wschodzące słońce"). Te "pakiety wiedzy", "pakiety kulturalne", to nasza specjalność.
Książka zawiera wiele informacji, opisów, zdjęć, wykresów, przekrojów autentycznych i historycznych. Została napisana przez niemieckich miłośników hitlerowskiego uzbrojenia, przeto nic dziwnego, że autorzy próbują przekonać czytelnika, że gdyby nie niemieccy konstruktorzy nie byłoby rozwoju lotnictwa odrzutowego na świecie, albo - gdyby było - narodziłoby się w "kilkadziesiąt" (!) lat po wojnie. Uniesieni tym propagandowym zapałem (jak często jedyne, w co się wierzy, to własna propaganda) z równym entuzjazmem niemieccy autorzy opisują konstrukcje udane jak i całkowite porażki, konstrukcje, które rzeczywiście powstały, jak i projekty istniejące jedynie w fantazji. Jakże genialna to nacja - szkoda tylko, że cały swój geniusz wysila by budować narzędzia wojny. No, ale jak celem jest panowanie nad światem, a rasę panów ma utrzymywać praca niewolników, to oczywiste, że ambicją i główną potrzebą jest budowanie czołgów a nie traktorów, czy komór gazowych, a nie szpitali.
Jak rodziło się lotnictwo odrzutowe (prawdziwe początki w latach 30-tych XX wieku) - książka zawiera opisy wszystkich konstrukcji ze wszystkich krajów, które pracowały nad nowym rodzajem broni. Broni, bo lotnictwo odrzutowe, od swych początków, było wiązane z wojną, nie z pokojem. W książce - prócz opisów - wiele wyjątkowych zdjęć, planów, przekrojów, tablic barwnych.
Tytuł nieco mylący: autor, by dać pełen obraz piekła wojny morskiej nie poprzestaje na operacjach prowadzonych na Atlantyku, ale opisuje również walki, jakie toczono na Bałtyku, Morzu Północnym, Śródziemnym. A jeśli działania na tych morzach związane były z walkami na innych akwenach - Morzu Czarnym, Oceanie Indyjskim, itd. - również i te drugie zostały opisane przez Autora. Dzieło jest nie tylko zapisem historycznym, ale i - skoro zostało napisane przez człowieka morza - hołdem dla ofiar i przestrogą dla przyszłych pokoleń. W książkach, oprócz - naturalnych w takich pracach - opisów, zdjęć, wykresów, planów, danych technicznych, itp. znajdziemy wiele relacji bezpośrednich (wspomnień, świadectw, wywiadów z uczestnikami wojny), które w sposób niezwykły i przejmujący czynią obraz wojny obrazem niemal realnym. Dzieło monumentalne i fundamentalne
Bell P-39 Airacobra: amerykański myśliwiec, którego nikt nie chciał, a który sprawdził się w sowieckim lotnictwie, czyli w walkach toczonych poniżej 5000 metrów. Książka to prawdziwa kopalnia wiedzy: szczegółowe opisy historyczne i techniczne oraz dziesiątki zdjęć, wykresów, planów, barwnych tablic.
Słynny Hawker Hurricane Mk. II B wypuszczony przez firmę Revell pod koniec XX wieku (nowe formy). Możliwe do zbudowania wersje z bombami i z dodatkowym zbiornikiem.
Tworząc model 'Hawker Hurricane Mk. II C' firma Academy starała się o możliwie najwierniejsze odtworzenie poszycia i odtworzenie detali (np. reflektory na skrzydłach, szczegóły w kabinie, dokładne podwozie, itd.). Można zbudować model z otwartą albo zamkniętą kabiną i otwartym albo schowanym podwoziem.
Imponujący zbiór faktów, relacji, opisów strategicznych i taktycznych, map, danych technicznych, ciekawostek. "Ojcze nasz, któryś jest w niebie... ." "Pójść po śmierci do nieba... ". Tak było, kiedy niebo było dla człowieka niedostępne, kiedy człowiek mógł tylko "wznosić myśli do nieba", kiedy " szukał gwiazd na niebie". Ale dzięki postępowi człowiek wzleciał w niebo i kiedy niebo przestało być królestwem Boga, a stało się częścią ludzkiego świata, stało się jak ziemia - padół łez. Oto przybyło jeszcze jedno miejsce, w którym można toczyć wojny. I piekło na ziemię spadło z nieba. "Człowiek to brzmi dumnie". Doprawdy?
Podtytuł: "Dziennik wojenny niemieckiej Luftwaffe 1939 - 1945". Armia, która ćwiczyła swoje "bohaterstwo" mordując głównie ludność cywilną. No, ale kiedy celem było "zjednoczenie Europy" - budowa "Germanii - III Rzeszy" - "moralność niewolników" i "podludzi" nie mogła być kryterium oceny metod, które stosowały "siły postępu"... Teraz taki bełkot może tylko nużyć i śmieszyć, ale wówczas był przerażającym dla jednych, a dla innych dumnym, językiem naturalnym wyznawanej wiary. Budził entuzjazm i zagrzewał do walki, z której zapiski - ciekawe dla czytelników zainteresowanych autentycznymi świadectwami II wojny i niemieckim lotnictwem - zawiera oferowana książka. Tym bardziej interesujące jest to świadectwo, że pisane "na gorąco" i oddaje stan ducha autora.
Chyba wszystko, co można wiedzieć o tym samolocie. Wspaniała książka i godna jej okładka. Bardzo ciekawy rozdział opowiadający historię samolotu oraz losy niemieckich inżynierów i pilotów po zakończeniu wojny. USA, Anglia, Związek Sowiecki, Francja. Wszyscy byli bardzo gościnni dla dawnych wrogów i chętni do współpracy. Tylko czy trzeba było po to prowadzić wojnę? Nie można było od razu pracować w zgodzie, w międzynarodowych zespołach? No tak, ale wtedy nie byłyby potrzebne samoloty wojskowe...
Szalona konstrukcja: największy samolot II wojny światowej. Dwa Giganty wysłali w diabły Polacy: w czasie remontów na Okęciu umieścili w nich bomby. Ale i bez tak powodowanych katastrof Niemcy mówili o załogach Gigantów: "załogi idące do nieba".
Marek Murawski, Obrona powietrzna III Rzeszy. Prawie wszystko, co można napisać o tej jatce w chmurach i na ziemi. Ludzie, oddziały uzbrojenie, akcje bojowe. Setki fotografii oraz rysunków i plansz barwnych wyczarowanych przez dwóch mistrzów malarstwa batalistycznego: Arkadiusza Wróbla i Jarosława Wróbla. Dzięki nim wojna jest taka piękna...
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.