Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Kiedy Concord rozpoczynał loty jako samolot rejsowy zdawał się być nadzieją i przyszłością komunikacji lotniczej. Teraz jest już historią. Model można wykonać albo w wersji z nosem w locie, albo z nosem opuszczonym. Trudno wyobrazić sobie kolekcję statków powietrznych lotnictwa cywilnego bez tego modelu.
Imponujący zmierzch ery nieodrzutowych samolotów pasażerskich. Model precyzyjny i dokładny (wnętrze samolotu), z bardzo dobrymi kalkomaniami (dwie wersje: Lufthansa lub TWA).
Model śmigłowca JAK-24 P, który w wersji pokazanej na pudełku nigdy nie istniał. Nie ma też państwa ZSRR, w którym zaprojektowano i wyprodukowano około 100 egzemplarzy wojskowych tej nieudanej konstrukcji. Nie istnieje też "państwo", w którym wyprodukowano model, czyli NRD, niemieckojęzyczna sowiecka strefa okupacyjna. Ale istnieją jeszcze ludzie, którzy potrafili stać w długich kolejkach w Składnicy Harcerskiej, by ten model kupić... . W porównaniu z "normalnymi" modelami, np. Airfixu, była to raczej zabawka, niż model. Ale lata mijają i to, co było dosyć powszechną tandetą staje się poszukiwanym "vintage". Pudełko jest, w każdym razie, bardzo solidne, niemal pancerne, więc zabytek może przetrwać jeszcze długie lata.
W latach 70-tych XX wieku Francuzi (wspierani przez Włochów) postanowili zrobić swój - francuski - samolot pasażerski. I zrobili. Wszystkie dziesięć sztuk. Latały bardzo dobrze, bez żadnych wypadków. Tak dobrze, że z kolei Niemcy z NRD-ówka zrobili - w latch 80-tych - jego model. Mercure - hardcore modelarstwa typu vintage: nie tylko modelu nie ma już w produkcji, ba, nie ma nawet państwa, w którym był robiony...
Jeszcze jeden rarytas z głębokiej przeszłości. NRD-owski model angielskiego samolotu, który przeszedł do historii głównie za sprawą katastrofy w 1972 roku.
Amerykański myśliwiec Boeing P-26 "Peashooter" - ciekawy model, na którego zrobienie wystarczy kilka dni. Można osiągnąć piękny efekt rozsądnym nakładem pracy.
Rzecz niespotykana. Oto Boeing B-52: samolot, który od 1952 roku, czyli 69 lat, jest w służbie! I jak dobrze pójdzie, to możliwe, że pozostanie na uzbrojeniu do 2045 roku! A w zasadzie, co sobie żałować? Może dociągnie do setki?
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.