Biznes

William Ury, Siła pozytywnego Nie

William Ury, Siła pozytywnego Nie
William Ury, Siła pozytywnego Nie

Podtytuł: "Jak przez 'Nie' dotrzeć do 'Tak'". Mądrość tego świata i tajemnica sukcesu życiowego oraz sekret powodzenia w biznesie, to - zdaniem autora - umiejętne mówienie "nie", by wyszło na "tak", i jak mówić "tak", by wyszło na "nie". Jakże to inne od wskazania: "niech wasza mowa będzie: tak, tak; nie, nie". Jeszcze jeden dowód na to, że "królestwo", o jakie powinniśmy zabiegać rzeczywiście "nie jest z tego świata".

Cena:

31,52 zł

szt.

Tomas Sedlacek, Ekonomia dobra i zła

Tomas Sedlacek, Ekonomia dobra i zła
Tomas Sedlacek, Ekonomia dobra i zła

Podtytuł: "W poszukiwaniu istoty ekonomii od Gilgamesza do Wall Street". Jedna z lektur obowiązkowych, ale nie dlatego, że zwiera objawienie jednej prawdy, choć jej treść może być objawieniem dla wielu ekonomistów. Ludzka rzeczywistość nie jest rzeczywistością algorytmiczną, jak głosi wiara wyznawców sztucznej inteligencji, ani układem mechanicznym, do którego zgubiliśmy gdzieś instrukcję, jak chcą materialiści, ani tym bardziej nie jest wynikiem procesów chemiczno-elektrycznych, których receptury i schematy lada moment zostaną odtworzone. Ludzka rzeczywistość to rzeczywistość ducha, a więc z natury jest teatrem nieustającej i nierozstrzygalnej na ziemi odwiecznej walki dobra ze złem. Oto wojna bez końca: i nie będzie żadnego raju na ziemi. Przecież to oczywiste, że owocem (postępu) nie może być ogród (Eden). Książka o ekonomii jest w istocie rozprawą o filozofii i religii (jak każda ważna książka ekonomiczna): o dobru i o złu, o wolności i o niewolnictwie, o sprawiedliwości i o nietykalności uprzywilejowanych, o sytości i o głodzie, o bogactwie i o nędzy, o zadowoleniu i o cierpieniu. Podstawowe kategorie ekonomi nie są stałymi matematycznymi, nie są wymiarami cielesnymi, ale są pojęciami ducha. Formuły ekonomiczne - jak wszystkie formuły, które obiecują "sformalizowanie" ducha - będą zawsze równaniami ze zbyt dużą ilością niewiadomych.

Cena:

49,95 zł

Tom Kelley, Sztuka innowacji - seria Klasyka Biznesu, tom 13

Tom Kelley, Sztuka innowacji - seria Klasyka Biznesu, tom 13
Tom Kelley, Sztuka innowacji - seria Klasyka Biznesu, tom 13

Jak pisze wydawca "jest to poradnik kreatywnego myślenia i takiego prowadzenia zespołów, by wydobyć z ludzi twórcze pomysły". Aż nie chce się wierzyć, że jest to możliwe w korporacji - autor próbuje pokazać na własnych doświadczeniach, że jednak jest.

Cena:

13,45 zł

Tiha von Ghyczy, Bolko von Oetinger, Christopher Bassford, Clausewitz o strategii

Tiha von Ghyczy, Bolko von Oetinger, Christopher Bassford, Clausewitz o strategii
Tiha von Ghyczy, Bolko von Oetinger, Christopher Bassford, Clausewitz o strategii

Biznes jako walka. Cel walki: pokonać konkurencję i zdobyć bogactwo. Zapanować nad rynkiem, by nie wdarł się nań przeciwnik/konkurent i tak się zabezpieczyć, by ewentualne ataki na teren/rynek, na którym panujemy, okazały się nieskuteczne i/lub szkodliwe dla atakującego. Eliminacja konkurencji to sparaliżowanie lub eksterminacja wroga. Któż może być lepszym doradcą w tak pojmowanej aktywności życiowej? Albo gangster, albo pruski generał ("pruski" pisane z małej litery, bo to nie jest dziedzic Pruski). Autorzy książki tym razem postawili na wojsko, nie na mafię. Doradcy biznesowi tak opracowali teorię wojny Clausewitza, by można było cieszyć się "dorobkiem intelektualnym" pruskiego generała również w czasie pokoju. Oczywiście, jeśli się wygra. Gordon Gekko ("Wall Street", 1987) wolał "Sztukę wojny" Sun Tzu. Bardzo modne na przełomie wieków łączenie strategii biznesowej ze strategią wojenną. 

Cena:

36,43 zł

szt.

Tadeusz Sztucki, Marketing

Tadeusz Sztucki, Marketing
Tadeusz Sztucki, Marketing

"Sposób myślenia, system działania, teoria i praktyka marketingu, kluczowe pytania i odpowiedzi, polsko - angielska terminologia marketingu" - taki podtytuł. A autor i wydawca dodaje: "marketing jest kluczem do odnoszenia sukcesów na rynku, a ta książka jest kluczem do marketingu". No i ta cena: na pewno nie jest to sukces za wszelką cenę.

Cena:

4,53 zł

Sprawy gospodarcze w dokumentach pierwszej Solidarności tom I, 16 sierpnia 1980 - 30 czerwca 1981

Sprawy gospodarcze w dokumentach pierwszej Solidarności tom I, 16 sierpnia 1980 - 30 czerwca 1981
Sprawy gospodarcze w dokumentach pierwszej Solidarności tom I, 16 sierpnia 1980 - 30 czerwca 1981

Tytuł mówi wszystko: sprawy gospodarcze w dokumentach pierwszej Solidarności (16 sierpnia 1980 - 30 czerwca 1981), czyli - mówiąc najkrócej - obraz codziennej, potocznej nędzy socjalizmu. Wszyscy bałwochwalcy socjalizmu (bez znaczenia czy czerwonego, zielonego, czy brunatnego) powinni być zobligowani do lektury. Gospodarka socjalistyczna i jej nieograniczona zdolność do przemieniania wszystkiego w wielkie nic, jej nieograniczona zdolność marnotrawienia ludzkiej pracy i marnotrawienia zasobów. Współczesny czytelnik stanie oniemiały wobec skali nieudolności socjalistycznej ekonomii i jej irracjonalizmu. Dla piewców PRL-u i "zjednoczonej Europy" lektura obowiązkowa. Któregoś dnia bowiem gospodarcza prowizorka musi runąć - ideologicznej fikcji nie da się w nieskończoność podtrzymywać. Przyjdzie dzień prawdy dla euro i dla gospodarki opartej na deficycie budżetowym (w PRL-owskiej ekonomii istniało pojęcie "planowego deficytu"). Zatem choć książka zdaje się omawiać bardzo konkretny temat, to w istocie doskonale obrazuje ponadczasową destrukcyjną moc ekonomii socjalistycznej.       

Cena:

30,80 zł

Słownik Reutera, Międzynarodowe terminy ekonomiczne i finansowe

Słownik Reutera, Międzynarodowe terminy ekonomiczne i finansowe
Słownik Reutera, Międzynarodowe terminy ekonomiczne i finansowe

Co znaczy Cum Coupon? A Liquid Assets? A Pit? 348 stron podstawowych informacji dla biznesmenów, ekonomistów, finansistów, pracowników mass mediów.

Cena:

5,43 zł

Scott Adams, Zasada Dilberta

Scott Adams, Zasada Dilberta
Scott Adams, Zasada Dilberta

Książka rodzi jedno podstawowe pytanie: jakim cudem ktokolwiek pracuje w takiej organizacji, jaką przedstawia książka? Można stworzyć system, który opiera się na tym, co w człowieku dobre. Można też stworzyć system - jak przedstawiony w książce - który opiera się na tym co w człowieku złe: na zawiści, chciwości, pysze, próżności, głupocie, egoizmie,... . Można stworzyć takie biuro lub korporację. I prawdę mówiąc taka jest natura korporacji. Ale jak można w nich pracować, de facto - żyć? Czy pieniądze są wystarczającym wytłumaczeniem? Nawet jeśli, czy stają się przez to usprawiedliwieniem?   

Cena:

22,56 zł

Richard Conniff, Historia naturalna bogaczy. Raport z badań terenowych.

Richard Conniff, Historia naturalna bogaczy. Raport z badań terenowych.
Richard Conniff, Historia naturalna bogaczy. Raport z badań terenowych.

Wydawca: "świetny i przezabawny portret najbogatszych mieszkańców naszej planety". Metoda pisarza, to opisywanie bogaczy z punktu widzenia naturalisty i biologa ewolucjonisty. Jakby opisywał jeszcze jeden gatunek biologiczny.

Cena:

20,24 zł

R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się

R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się
R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się

Prosto, jasno i szybko wyłożona metoda negocjowania, która nie będąc przykra, pozostaje mimo to skuteczna. Przynajmniej tak są przekonani ci wszyscy, którzy po tę książkę sięgają. Tak, czy inaczej Antykwariat nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zawiedzione nadzieje.

Cena:

22,10 zł

szt.

Philip Kotler, Marketing

Philip Kotler, Marketing
Philip Kotler, Marketing

Słyszeliśmy, jak ktoś mówił, że studiuje "marteking"... A w sprawie oferowanej książki: jak pisze wydawca jest to biblia menadżerów. Cóż możemy dodać? Może jaka wiara taka biblia? Tak czy inaczej jest to wydanie uaktualnione zmienione i uzupełnione (a my myśleliśmy, że biblia to coś niezmiennego). 

Cena:

32,34 zł

Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji - seria Klasyka biznesu, tom 6

Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji - seria Klasyka biznesu, tom 6
Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji - seria Klasyka biznesu, tom 6

Według autorów "burzliwe czasy stanowią nowe oblicze codzienności". A więc chaos jako nowa era biznesu. Autorzy radzą, jak narzucić mu przynoszący zyski porządek i jak pośród nieustannych "turbulencji" utrzymać bezpieczny lot do krainy sukcesu. Nasunęło się nam pytanie: skoro biznes był królestwem menadżerów wyszkolonych w jego racjonalnym zarządzaniu (wyszkolonych m.in. przez autorów niniejszej książki), to skąd chaos, jako stan permanentny nowoczesnej gospodarki? Sam się zrobił? Niewidzialna ręka chaosu?

Cena:

16,27 zł

Phil Town, Zasada nr 1, Klasyka biznesu tom 7

Phil Town, Zasada nr 1, Klasyka biznesu tom 7
Phil Town, Zasada nr 1, Klasyka biznesu tom 7

Autor przekonuje, że największym wrogiem i zagrożeniem dla inwestora są instytucje, którym powierzył - w dobrej wierze - swoje pieniądze: banki i fundusze inwestycyjne. Podstawowym warunkiem sukcesu jest więc natychmiastowe usamodzielnienie się i wyzwolenie inwestora. A jak samodzielnie zarządzać pieniędzmi - o tym trzeba przeczytać też samemu. Przy okazji: zwracamy uwagę, że książkę wydała Rzeczpospolita, a nie jakieś lewackie wydawnictwo.  

Cena:

38,53 zł

Peter F. Drucker, Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, seria Klasyka biznesu tom 1

Peter F. Drucker, Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, seria Klasyka biznesu tom 1
Peter F. Drucker, Zarządzanie XXI wieku - wyzwania, seria Klasyka biznesu tom 1

Tą książką rozpoczęto wydawanie serii "Klasyka biznesu". Autor to "ojciec nowoczesnego zarządzania", "guru biznesu", "apostoł menadżerów", "mentor ludzi sukcesu", etc., etc., etc., ... wszystkich tytułów, którymi zaszczycano autora w XX wieku nie sposób przywołać. Można zatem sprawdzić, czy sława i uznanie należą mu się nadal, można bowiem ocenić ile jest warta jego wizja współczesnego biznesu - powstała wszak w ostatnich latach minionego stulecia.

Cena:

16,78 zł

Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania - seria Klasyka biznesu, tom 4

Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania - seria Klasyka biznesu, tom 4
Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania - seria Klasyka biznesu, tom 4

Jak skromnie pisze Wydawca jest to "najsłynniejsza książka świata na temat zarządzania", czyli "biblia biznesu".

Cena:

25,52 zł

Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania

Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania
Peter F. Drucker, Praktyka zarządzania

Inne wydanie tej samej książki. I tym razem Wydawca nie mógł powstrzymać się od porównań z Biblią. Cóż, zatem trzeba ponownie przywołać  spostrzeżenie, że jaka "biblia" taki "raj". 

Cena:

12,32 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl